Markkinointi & mainonta|

Kannattaako markkinoinnin ulkoistaminen?

Tuntuuko joskus siltä, että markkinoinnin ja mainonnan suunta on epäselvä ja tulokset hämärän peitossa? Mistä löytää oma kohderyhmä digiviidakossa ja varmistaa, että asiakkaasi ostopolkua tuetaan oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja juuri oikealla tavalla?

Jos nämä ajatukset tuntuvat tutulta, et ole yksin! Kiire, epävarmuus ja resurssivaje ovat usein arjessa esteenä vaikuttavalle markkinoinnille ja mainonnalle. Suorittaminen ajaa suunnitelmallisuuden edelle ja silloin toimenpiteissä päädytään usein kauas liiketoiminnallisten tavoitteiden tukemisesta. Sisäinen markkinointitiimi voi tarvita monenlaista osaamista ja aina ei ole mahdollista rekrytoida tiimiin useita eri alojen ammattilaisia vastaamaan näihin tarpeisiin.

Miltä kuulostaisi, jos saisittekin tiiminne vahvistukseksi ulkoistetun markkinoinnin suunnittelijan, joka hoitaisi kaiken markkinoinnin ja mainonnan puolestanne kiinteään kuukausihintaan?

Brändäysassari-palvelumme on luotu vastaamaan juuri tähän tarpeeseen ja markkinoinnin suunnittelijan lisäksi koko WTF-tiimin osaaminen on asiakkaan käytössä aina graafisesta suunnittelusta Google-mainontaan. Tarkoituksena on kehittää markkinointia yhdessä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti.

Palvelun puitteissa luomme tavoitteellista ja mitattavaa markkinointia – digistä printtiin. Yhdessä asiakkaan kanssa rakennamme suunnitelman, jossa markkinointi tukee myös parhaalla mahdollisella tavalla yrityksen tärkeimpiä liiketoiminnallisia tavoitteita. Yhteistyöllä saamme aikaan parhaan lopputuloksen, sillä asiakas on aina oman alansa paras asiantuntija.

Määrittelemme kohderyhmät, viestinnälliset painopisteet sekä viestintäkanavat ja rakennamme vuosikellon tukemaan yhteistyön sujuvuutta. Huolehdimme myös, että tehokkaan tekemisen seurantaan on määritelty sopivat mittarit.

Brändäysassari-palvelun edut asiakkaalle:

  1. Suunnitelmallisuus ja ennakoitavuus. Yhdessä suunniteltu vuosikello antaa yhteistyölle raamit ja varmistaa sen, että yrityksellesi tärkeimmät kampanjat ja tapahtumat tulevat huomioiduiksi. Säännöllisellä sisällöntuotannolla pidämme myös somen algoritmit tyytyväisinä. Palvelulle määritelty kiinteä kuukausihinta auttaa ennakoimaan kuluja.
  2. Säännöllinen raportointi ja tulosten seuranta. Sen lisäksi, että hoidamme markkinoinnin ja mainonnan toimenpiteet puolestasi, raportoimme myös toimintamme tulokset säännöllisesti. Seuraamme mainonnan vaikuttavuutta ja diginäkyvyyden tuloksellisuutta, tarvittaessa ehdotamme kehitystoimenpiteitä tulosten parantamiseksi.
  3. Käytössä on koko WTF-tiimin monialainen osaaminen sekä laaja yhteistyökumppaneidemme verkosto. Samaan kiinteään kuukausihintaan pääset hyödyntämään koko tiimin ja yhteistyökumppaneidemme osaamista.
  4. Aikaa vapautuu liiketoiminnan kehittämiseen tai muihin sisäisiin projekteihin.


Brändäysassari-palvelun kokonaisuus rakennetaan aina asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Siihen voivat kuulua esimerkiksi verkkosivupäivitykset, uutiskirjeet, Google- ja somemainokset, sisällöntuotanto, mainoskuvat, markkinointitekstit sekä tulosten mittaus ja raportointi. Yhteistyö kasvaa aina yrityksen mukana ja tarjoaa joustavaa palvelua muuttuvien tarpeiden mukaan.

Palvelua voi hyödyntää oman tiimin tueksi juuri sen verran kuin sopivalta tuntuu. Markkinointitoimenpiteistä voi ulkoistaa esimerkiksi pelkästään Google-mainonnan, sovittujen vuosittaisten kampanjoiden mainonnan tai koko sisällöntuotannon ja somemainonnan kokonaisuuden, jolloin yritys saa kuukausittaisen sisältö- ja mainontasuunnitelman aina suunnittelusta toteutukseen asti valmiina.

Joillekin asiakkaillemme huolettomampi vaihtoehto on ulkoistaa kaikki markkinoinnin ja mainonnan tehtävät, jotkut tarvitsevat apua vain vaikkapa verkkosivujen päivityksessä ja visuaalisessa suunnittelussa.

Olisiko teidän markkinointitiimissänne brändäysassarin mentävä aukko? Ota yhteyttä, kerro meille arkesi haasteet ja pyydä tarjous!


Lue myös nämä