WTF Design keskittää toimintansa Ouluun ja Kokkolaan
Huhhei, mikä vuosi meillä on ollut! Vuodenvaihteessa tekemämme liiketoimintakaupan myötä WTF Designin toiminta on ottanut aimo harppauksen…
Lue lisää
Julkaisujärjestelmät vertailussa: Concrete CMS vs WordPress
Mikä on paras julkaisujärjestelmä? Siihen emme löydä yksimielistä vastausta, mutta nyt vertailussa on kaksi WTF Designin suosimaa CMS-järjestelmää:…
Lue lisää
Päijät-Hämeen hyvinvointialue ja WTF Design yhteistyöhön
WTF Design valittiin Päijät-Hämeen hyvinvointialueen yhdeksi mainostoimistokumppaniksi keväällä 2024 kilpailutetussa puitesopimuksessa. Sopimus astui…
Lue lisää
Avoimet ovet Kokkolan toimistolla 6.6.2024!
Tervetuloa tutustumaan tiimiimme Creamedian toimistolle, kun vietämme koko WTF Designin voimin avoimien ovien päivää! Tarjolla on tietenkin…
Lue lisää
Visuaalisen suunnittelijan vinkit verkkosivuille
Uskotko, että yrityksenne verkkosivut ovat ajan tasalla ja vastaavat asiakkaidesi oletuksiin? Tässä blogissa annan visuaalisen suunnittelijan…
Lue lisää
Tekoälyä ja luovuutta
Elämme aikaa, jolloin tekoäly ChatGPT pystyy tuottamaan tekstiä aiheesta kuin aiheesta, myös suomen kielellä. Markkinointiviestinnän arkipäivä tulee…
Lue lisää
WTF Design on Kauppalehden Kestomenestyjä!
Tunnuslukuvertailujen perusteella WTF Design on sijoittunut jälleen kaikkien suomalaisten yritysten ja oman toimialansa parhaimpien yritysten…
Lue lisää
Muodot brändiviestinnän ytimessä: Orgaaniset ja abstraktit muodot
Viestin välittymisen kannalta on olennaista tehdä perusteltuja ratkaisuja kaikessa visuaalisessa, mitä brändiin tai markkinoitavaan konseptiin…
Lue lisää
Www-sivujen visuaalinen ulkoasu
Www-sivun ulkoasu on ensimmäinen asia, jonka kävijä sivustolla huomaa. Selkeä ja visuaalisesti tyylikäs sivusto antaa syyn surffailla pidempään ja…
Lue lisää
Oranssi brändivärinä
Oranssi on luovuuden, positiivisuuden ja yhteisöllisyyden väri. Se liitetään aurinkoon, lämpöön ja elinvoimaisuuteen. Lue tästä millaiselle brändille…
Lue lisää
Punainen brändivärinä
Punainen on kiehtova ja voimakas väri. Se edustaa rakkautta, intohimoa ja lämpöä, mutta se tunnetaan myös vaaran, jännityksen ja vihan värinä. Miksi…
Lue lisää
Viivoilla särmää visuaaliseen ilmeeseen
Erilaiset viivat ovat muotojen sekä värien tavoin perustavanlaatuinen osa visuaalista ilmaisua ja viestintää, olipa kyse logosta, verkkosivuston…
Lue lisää
Hienojen fiilisten ja rohkeiden päätösten vuosi
Nyt kun joulu on enää muutaman päivän päässä ja mainostoimistoalan perinteisiin kuuluen maailmakin saatu pian taas valmiiksi, on tullut aika istahtaa…
Lue lisää
WTF Design on ostanut Kokkolassa toimivan Creamedian liiketoiminnan Hilla Group Oyj:ltä
Liiketoimintakaupan myötä WTF Design laajentaa palvelutarjontaansa ja vahvistaa asemaansa Keski-Pohjanmaan alueella.
Lue lisää
Pohjois-Savon hyvinvointialue ja WTF Design yhteistyöhön
WTF Design valittiin Pohjois-Savon hyvinvointialueen mainostoimistokumppaniksi syksyllä 2023 kilpailutetussa puitesopimuksessa. Sopimus on voimassa…
Lue lisää
Raahen Yrittäjät myönsi Vuoden Yrittäjä 2023 -palkinnon Sannalle ja Lasselle!
Suomen Yrittäjien paikallisyhdistykset valitsevat keskuudestaan Vuoden Yrittäjä -palkinnon saajat vuosittain. Yrittäjäjärjestön palkinto on tunnustus…
Lue lisää
Mainostoimiston rooli brändin rakentamisessa
Mainostoimisto on keskeinen toimija yritysten ja organisaatioiden brändin luomisessa ja hallinnassa. Asiantuntemuksemme ja kokemuksemme auttavat…
Lue lisää
WTF Designille myönnettiin Kauppalehden Menestyjä-sertifikaatti
Tunnuslukuvertailujen perusteella WTF Design on sijoittunut kaikkien suomalaisten yritysten ja oman toimialansa parhaimpien yritysten joukkoon.…
Lue lisää
Kajaanin ammattikorkeakoulun ja WTF Designin yhteistyölle jatkoa
WTF Design on vastannut Kajaanin ammattikorkeakoulun yhteishakukampanjoista vuodesta 2021 lähtien. Iloksemme yhteistyömme saa jatkoa, sillä WTF Design…
Lue lisää
WTF Design valittiin mukaan Kasvu Openiin – ohjelma yhdistää kasvuhaluiset yritykset ja sparraajat
WTF Design on yksi 20:stä yrityksestä, joka valittiin mukaan Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan alueen Kasvu Open -sparrausohjelmaan. Valtakunnallisesti…
Lue lisää
WTF Designille jälleen platinaa – olemme edelleen Suomen Vahvimpia!
Vuonna 2022 WTF Designille myönnettiin ensimmäistä kertaa Suomen Vahvimmat Platina -tunnustus osoituksena kasvusta, kannattavuudesta ja…
Lue lisää
Brändikäsikirja apuna brändin hallinnassa
Brändikäsikirja on dokumentti, joka sisältää ohjeet ja suuntaviivat yrityksen tai organisaation brändin toteuttamiseen eri viestintäkanavissa. Se voi…
Lue lisää
Brändikäsikirja: Vahvan brändi-ilmeen rakentamisen tehokas työkalu
Brändikäsikirjan tavoitteena on varmistaa, että yrityksen tai organisaation brändi ja viestintä ovat johdonmukaisia, tunnistettavia ja heijastavat…
Lue lisää
Muodot brändiviestinnän ytimessä: Neliö, kolmio ja ympyrä
Visuaalisessa suunnittelutyössä muotojen välittämät viestit ovat avainasemassa, kun tehdään perusteltuja ja vaikuttavia ratkaisuja. Tässä…
Lue lisää
Tuunaa ja lataa pirtsakat äitienpäiväkortit!
Toivota hyvää äitienpäivää pirtsakalla kortilla!
Lue lisää
MaaS eli markkinoinnin ulkoistaminen mitattavan mainonnan ja tavoitteellisen liiketoiminnan tukena
Tuntuuko joskus siltä, että markkinoinnin tavoitteet ovat epäselviä tai tulokset hämärän peitossa? Voimme lohduttaa, että et ole ainoa. Markkinoinnin…
Lue lisää
Taktinen mainonta ja brändimainonta – edut, haasteet ja mittaaminen
Digimarkkinointi on parhaimmillaan silloin, kun sitä tehdään pitkäjänteisesti. Onnistunut lopputulos vaatii enemmän maratoonarin kuin pikamatkojen…
Lue lisää
Infograafi viestinnän tukena
Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.
Lue lisää
Miten huolehdimme asiakkaistamme?
Yksi WTF Designin arvoista on huolenpito. Sen lisäksi, että huolehdimme tiimimme hyvinvoinnista ja yhdessä rakennetun yrityskulttuurimme säilymisestä,…
Lue lisää
WTF Designille Suomen Vahvimmat Platina -tunnustus
Suomen Asiakastieto myönsi WTF Designille korkeimman tason Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatin. Kyseisen tunnustuksen voi saada yritys, jonka…
Lue lisää
SEO opas | Sisältöjen optimointi
Kuinka näkyä korkeammalla Googlessa? SEO eli hakukoneoptimointi nostaa sivustosi sijoitusta hakukoneessa ja tuo näkyvyyttä brändillesi. Oikeaoppinen…
Lue lisää
SEO opas | Tekninen optimointi
Hakukoneet arvostavat laadukkaita verkkosivuja. Jos haluat pärjätä Googlen orgaanisissa hakutuloksissa, täytyy sivustosi teknisten ominaisuuksien olla…
Lue lisää
LinkedInin hyödyt B2B-yrityksille
LinkedIn on erinomainen kanava työnantajamielikuvan luomiseen, yrityksen tunnettuuden ja myynnin kasvattamiseen sekä brändin rakentamiseen.…
Lue lisää
Miten parantaa sivuston tietoturvaa?
Sivuston hyvä tietoturva on tärkeää niin yrityksen, kuin sen asiakkaidenkin takia. Yrityksen kannalta on tärkeää, että sivusto toimii ja on aina…
Lue lisää
Väripsykologiaa www-sivuilla
Millaiset asiat vaikuttavat verkkosivuston värimaailmaan? Tässä blogissa viedään väripsykologiaa askeleen pidemmälle ja tutkitaan eri värien…
Lue lisää
Miten arvot näkyvät yrityksen arjessa?
Yrityksen arvot ovat toiminnan kulmakiviä, ohjenuoria ja periaatteita, joiden päälle yrityskulttuuri rakentuu ja joiden mukaan arkea pyöritetään.…
Lue lisää
PDF-tiedostojen saavutettavuus
Laki velvoittaa, että kaikkien julkisen sektorin digitaalisten palveluiden tulee olla saavutettavia. Saavutettavuus tarkoittaa sitä, että verkkosivut…
Lue lisää
Kannattaako markkinoinnin ulkoistaminen?
Tuntuuko joskus siltä, että markkinoinnin ja mainonnan suunta on epäselvä ja tulokset hämärän peitossa? Mistä löytää oma kohderyhmä digiviidakossa ja…
Lue lisää
WTF Design on Concrete CMS Partner
Viime vuoden lopulla Concrete5-julkaisujärjestelmästä julkaistiin odotettu uusi 9-versio ja samalla päivittyi järjestelmän nimi Concrete CMS:ksi. WTF…
Lue lisää
Google Analytics -uutisia
Googlen työkaluilla sivustojen analytiikkaa seuraavat ovat saattaneet jo törmätä ilmoituksiin aiheesta: Universal Analytics poistuu käytöstä 1.7.2023.…
Lue lisää
Sivuston evästeet, mikä on muuttunut?
Sivustojen evästesuostumuksiin liittyvät vaatimukset olivat pitkään epäselviä, kunnes Traficom julkaisi syksyllä 2021 uuden evästeohjeistuksen…
Lue lisää
Markkinoinnin perusteet pähkinänkuoressa: viisi vinkkiä
Markkinointi on toimenpide, jolla yritykset ja organisaatiot pyrkivät edistämään tuotteiden tai palveluiden myyntiä. Pelkkä tuotteen tai palvelun…
Lue lisää
Vuoden 2021 suosituimmat blogipostaukset
Vuonna 2021 WTF Designin blogia luettiin taas ahkerasti! Suosituimpien postausten teemoina olivat mm. CTA-painikkeet, väripsykologia ja markkinoinnin…
Lue lisää
Miksi kannattaa mainostaa Googlessa?
Google on yleisesti tunnistettu yhtenä tehokkaimpana mainoskanavana mitä markkinoilla on tarjota. Sen kustannustehokkuus ja monipuoliset keinot…
Lue lisää
WTF Design avaa toimiston Ouluun!
WTF Design on parhaillaan hyvässä kasvuvauhdissa ja tukeaksemme toiminnan kehittymistä, päätimme ottaa rohkeasti askeleen kohti uutta. Avaamme siis…
Lue lisää
Miksi mainostoimisto kysyy asiakkaalta budjettia?
Kun saamme potentiaaliselta asiakkaalta yhteydenottopyynnön ja pääsemme keskustelemaan heidän kanssaan vaikkapa markkinointitarpeista tai…
Lue lisää
Raahen kaupungin ja WTF Designin yhteistyölle jatkoa
WTF Design ja Raahen kaupunki ovat tehneet tiivistä yhteistyötä mainostoimistopalveluiden puitteissa jo usean vuoden ajan. Yhteistyö saa nyt myös…
Lue lisää
Kuopion kaupunki ja WTF Design yhteistyöhön
WTF Design valittiin Kuopion kaupungin puitesopimuksessa kilpailutetuksi markkinoinnin ja viestinnän taktiseksi sekä operatiiviseksi kumppaniksi.
Lue lisää
Sivuston evästeet ja käyttäjän seuranta, pitääkö kysyä lupa?
Evästeistä kertovat pop-upit ovat tätä nykyä vakiovarustus sivustoilla. Osa kysyy käyttäjältä suostumuksen, osa näyttää vain ilmoituksen, ja osa ei…
Lue lisää
WTF Design tukee kasvutavoitteitaan liiketoimintakaupalla
WTF Design on solminut liiketoimintakaupan Bonsky Digital Oy:n kanssa. Liiketoimintakaupan myötä WTF Designille siirtyi joukko Bonsky Digitalin…
Lue lisää
WTF Design ja Omega Research ovat solmineet strategisen yrityskumppanuuden
Yrityskumppanuuden avulla pystytään palvelemaan julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaita laajemmin vastaamaan markkinoilla vallitsevia tarpeita.…
Lue lisää
Kohti uutta WTF-elämää
Korona kitkuttelee sinnikkäästi mukana vavisuttaen tiettyjä toimialoja hyvinkin voimakkaasti. Meillä oli kuitenkin jo etukäteen valmistauduttu siihen,…
Lue lisää
Asiakkaan polku www-sivustolla
Asiakaspolku tarkoittaa asiakkaan matkaa mielenkiinnon heräämisestä ostopäätökseen, oston jälkeiseen sitoutumiseen sekä uudelleen ostamiseen ja…
Lue lisää
Sisältömarkkinoinnin check-list
Sisältömarkkinoinnissa keskitytään luomaan ja jakamaan arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä tarkoin määritellylle kohderyhmälle. Sen avulla pyritään…
Lue lisää
Saavutettavuus www-sivuilla
Saavutettavuus on verkkosivustojen ja mobiilisovellusten esteettömyyttä. Saavutettavuudella pyritään tekemään digitaalisista palveluista…
Lue lisää
Www-sivujen uudistaminen
Verkkosivuston uudistaminen on hyvä keino kehittää digimarkkinointia. Uudistukseen sisältyy mm. tavoitteiden pohtimista sekä tekniikan, ulkoasun ja…
Lue lisää
Sisältömarkkinointia selkokielellä
Kuinka voisimme auttaa sinua tänään? Tähän yksinkertaiseen lauseeseen kiteytyy sisältömarkkinoinnin idea. Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on…
Lue lisää
WTF Designin uusi osakas Lasse Paakkonen esittäytyy!
Terve! Olen Lasse, tuore WTF Designin liiketoimintajohtaja ja toinen osakas. Liityin virallisesti WTF Designin huipputiimiin 1.4.2020 ja meininki ei…
Lue lisää
WTF Design Oy:ssä ReStartup – tähtää kasvu-uralle
Mainostoimisto WTF Design Oy:n omistajapohjassa tapahtuu muutos, kun Sanna Paakkonen myy osakkuuden omistamastaan yrityksestä Lasse Paakkoselle.…
Lue lisää
Näin selviät etätyöstä – viisi vinkkiä
Etätyökalut on napattu yhtäkkiä tehokäyttöön, vaikka tuntuu, että Suomessa suhtauduttiin siihen vielä jokin viikko sitten ihan toisin. Meidät on nyt…
Lue lisää
404 - virhe vai mahdollisuus?
Tiesitkö että 404-sivuja voidaan kustomoida, ja että niiden avulla voidaan sekä parantaa sivuston käyttökokemusta että sitouttaa kävijöitä jäämään…
Lue lisää
Viisi vinkkiä brändiviestintään
Brändiviestinnän tarkoitus on strategisesti kasvattaa tunnettuutta omasta brändistä. Kyse voi olla tuotteista, palveluista, yrityksestä ja…
Lue lisää
Miksi sivuni ei ole Googlen ykkössivulla?
Sivuston ylläpitäjät voivat tehdä parhaansa hakukoneoptimoidakseen sivuston, mutta koskaan ei voida ennustaa varmaa sijoitusta hakutuloksissa. Kaiken…
Lue lisää
Hakukoneoptimoinnin alkeita
SEO eli hakukoneoptimointi tähtää sivuston parempaan sijoittumiseen Googlen hakutuloksissa. Mitä Google-optimoinnista olisi hyvä tietää, ja mistä…
Lue lisää
Digimarkkinoinnin sanakirja
Digimarkkinointi tai digitaalinen markkinointi tarkoittaa mitä tahansa markkinointia, joka toteutetaan elektronisille laitteille, kuten…
Lue lisää
Väripsykologiaa brändinäkökulmasta
Brändinrakennuspakissa väripsykologia on tärkeä työkalu. Tähän postaukseen olemme koonneet lyhyesti yleisimmin käytettyjen värien herättämiä…
Lue lisää
CTA suomeksi ja viisi käytännön vinkkiä
CTA eli Call-To-Action tarkoittaa kehotusta, joka ohjaa käyttäjää tekemään halutun toiminnon. Ne ovat usein painikkeita www-sivuilla, kuten “Tilaa…
Lue lisää
Henkilöbrändi elää somessa
Sosiaalisessa mediassa ensivaikutelman tekeminen on yhtä tärkeää kuin kasvotusten. Henkilöbrändi perustuu toistoon, joten profiilissasi vierailevan…
Lue lisää
Henkilöbrändi rakentuu joka kohtauspisteessä
Meillä kaikilla on henkilöbrändi. Se on mielikuva, joka muodostuu, kun joku kuulee nimesi mainittavan. Henkilöbrändi rakentuu kohdatessamme muita…
Lue lisää
Brändinrakentamisen viisi elementtiä
Mikä brändi on ja millä rakennusaineksilla sitä kannattaisi lähteä kehittelemään? Tässä blogissa käydään brändikuvauksen lisäksi läpi viisi…
Lue lisää
Viisi faktaa hakukoneesta + viisi vinkkiä hakukoneoptimointiin
Verkkosivujen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on mahdollisimman hyvä sijoitus hakukoneiden orgaanisissa, eli maksuttomissa hakutuloksissa.…
Lue lisää
Kolme syytä olla mobiiliystävällinen
Milloin viimeksi kaivoit kännykän taskusta tarkistaaksesi jotain nopeasti netistä? Todennäköisesti aika vasta, tänä päivänä mobiililaitteita ja…
Lue lisää
Concrete5-julkaisujärjestelmä (alkuperäinen julkaisu: Zoner)
Concrete5 on vähemmän tunnettu julkaisujärjestelmä, jolla on kuitenkin vahva oma kannattajakuntansa. Tässä kirjoituksessa tutustutaan Concrete5:een ja…
Lue lisää
Www-sivujen suursiivous
Oli kyseessä sitten juuri julkaistut tai vähän vanhemmat nettisivut, kaikki sivut kaipaavat säännöllistä huolenpitoa voidakseen palvella paremmin…
Lue lisää
Viisi täsmävinkkiä sisällöntuotantoon
Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja…
Lue lisää
Concrete5 – julkaisujärjestelmien aatelia
Eri julkaisujärjestelmien tarjonta www-sivujen suunnittelussa on valtava, aina kotisivukoneista lähtien. WTF Design on ollut jo kohta kymmenen vuoden…
Lue lisää
Löydä hyvä webhotelli-koti sivuillesi
WTF Design Oy tekee tiivistä yhteistyötä kotimaisen Zoner Oy:n kanssa tarjotakseen monipuoliset verkkosivujen ylläpitopalvelut.
Lue lisää
Vinkkejä someviestintään
Sosiaalisessa mediassa läsnäolo aiheuttaa monille suurta päänvaivaa ja hankalaa oloa, oli sitten kyse omasta henkilökohtaisesta läsnäolosta tai…
Lue lisää