Asiakastarina | Vuokatti Sport

Kuinka kasvattaa tunnettuutta ja myyntiä brändimainonnan avulla?

Asiakkaamme Vuokatti Sport tarjoaa erinomaiset puitteet kaikille liikunnallisista lomista kiinnostuneille ympäri vuoden, mutta tunnettuus lomailijoiden keskuudessa kaipasi kohennusta. Tätä haastetta lähdimme ratkaisemaan valtakunnallisen brändimainonnan avulla, jossa keskiöön nostettiin perheet ja aktiivilomailijat, arkiliikunnan sankarit. Puolen vuoden aikana verkkosivujen kautta tulleiden majoitusliidien määrä kasvoi 85 % ja varausten määrä 53 %.

Lähtötilanne

Vuokatti Sport on huippu-urheilijoiden keskuudessa tunnettu ja arvostettu Olympic Training Center, minne sekä kotimaiset että kansainväliset huiput tulevat harjoittelemaan ympäri vuoden. Haasteeksi oli muodostunut se, että tunnettuus Vuokatti Sportin palveluista perheille oli jäänyt huippu-urheilun varjoon ja moni aktiivilomailijakin tuntui ajattelevan, että palvelut on tarkoitettu vain huippu-urheilijoille. Myös ravintolan O’laksen tunnettuus koettiin haasteeksi paikallisella tasolla.

Tavoitteet ja mittarit

Aloittaessamme Vuokatti Sportin mainostoimistokumppanina, ensimmäisinä tavoitteinamme oli kasvattaa tunnettuutta aktiiviliikkujien ja -lomailijoiden keskuudessa, lisätä tietoisuutta ohjelmallisista perhelomista sekä saada parempaa paikallista näkyvyyttä ja tunnettuutta Ravintola O’lakselle.


Mainonnan onnistumisen liiketoiminnallisiksi mittareiksi valitsimme:

  • Verkkosivujen kautta tulleiden majoitusliidien määrä
  • Majoitusmyynnin kasvu
  • Ravintolan myynnin kasvu


Lähdimme suunnittelemaan mainonnan kokonaisuutta, joka auttaisi ratkaisemaan brändimainonnan ja taktisen mainonnan tarpeet sekä ennen kaikkea liiketoiminnalliset tavoitteet. Mainonnan kanaviksi valitsimme sosiaalisessa mediassa Facebookin ja Instagramin, joissa Vuokatti Sportilla oli jo yhteistyömme alkaessa hyvä määrä sitoutuneita seuraajia ja aktiivista sisällöntuotantoa. Lisäksi teimme Google-mainontaa löydettävyyden sekä monikanavaisen näkyvyyden varmistamiseksi.

 

 

Brändimainonta

Vuokatti Sport – For Everyday Champions

Brändimainontaa ei ollut aiemmin kokeiltu lainkaan, joten pääsimme suunnittelemaan kampanjaa ja konseptia puhtaalta pöydältä. Vuokatti Sportilla oli jo käytössä moderni ja tunnistettava visuaalinen ilme sekä slogan ”Become a Champion”. Nämä toimivat pohjana brändimainonnan konseptille.

Puhutellaksemme paremmin aktiivilomailijoita ja perheitä muutimme sloganin brändimainonnassa muotoon ”For Everyday Champions” ja käytimme mainonnassa kuvastoa, jossa tavalliset liikkujat ovat pääroolissa.

Halusimme muistuttaa, että jokainen on oman elämänsä huipputyyppi – kuntotasosta riippumatta.

Yleisessä valtakunnallisessa brändimainonnan kampanjassa halusimme tuoda esille kolme tärkeintä kategoriaa – treenausmahdollisuudet, majoituksen ja ravintolan. Lisäksi teimme ravintola O’lasta varten erillisen paikallisesti kohdennetun brändimainonnan kampanjan, jossa korostimme erityisesti kattavaa lounasvalikoimaa.
 


Tulokset

  • Puolessa vuodessa kampanjat tavoittivat sosiaalisessa mediassa 187 050 henkilöä ja kerryttivät valtakunnallisesti 786 640 näyttökertaa.
  • Mainoksista klikattiin Vuokatti Sportin verkkosivuille yhteensä 4 184 kertaa.
  • Googlen brändimainonnan kampanjoista kertyi puolessa vuodessa 22 427 klikkausta ja 56 700 mainosten näyttökertaa.
  • Verkkosivustolla vieraili puolessa vuodessa 105 776 uutta käyttäjää.

 

Eat like a ChampionRavintolan sivu on ollut yksi koko ajanjakson suosituimmista ja myynti on kasvanut edellisvuoteen verrattuna. Tärkein onnistuminen on ollut muiden kuin majoittuvien ruokailijoiden määrän kasvu, jota paikallisella mainonnalla pyrittiinkin saavuttamaan.

Sleep like a Champion Puolen vuoden aikana verkkosivujen kautta tulleiden majoitusliidien määrä kasvoi 85 % edelliseen puolen vuoden jaksoon verrattuna. Majoitusvarauksissa kasvu edelliseen vuoteen oli 53 %.

Jatkuvan brändimainonnan kampanjat käynnistettiin joulukuussa 2022 ja ne ovat käynnissä jatkuvina sekä sosiaalisen median kanavissa että Googlessa. Näin varmistamme valtakunnallisen näkyvyyden kasvua sekä vahvistamme Vuokatti Sportin brändiä sekä tunnettuutta perheiden ja liikunnasta kiinnostuneiden lomailijoiden keskuudessa.

 

Vuokatti Sport x WTF Design

Vuokatti Sport on yksi asiakkaistamme, joka hyödyntää jatkuvan palvelun mallia, jolloin käytössä on koko tiimimme laaja-alainen osaaminen. Palvelukokonaisuuteen kuuluu digimainonnan lisäksi myös verkkosivuston kehitystä ja hosting-palvelu. Istahdamme kuukausittain yhdessä alas käymään läpi kuulumiset, kampanjat sekä tulevat tapahtumat ja tarpeet.

Teemme tiivistä yhteistyötä ja varmistamme, että asiakas tietää aina, missä mainonnan ja muiden projektien osalta mennään.

Aika
2022–
Työt

Verkkosivuston kehitys
Digimarkkinoinnin johtaminen
Google- ja Meta-mainonta
Visuaalinen suunnittelu

Katso verkkosivut

Varaa aika tai
laita meille
viestiä!

Vaaditaan
Vaaditaan
Vaaditaan
Vaaditaan