Luonnostaan ylpeä

Raahen kaupunki

Kuka?

Raahe on noin 25 000 asukkaan kaupunki Perämeren rannalla.

Tavoitteet?

Tavoitteena oli uusia kaupungin brändi houkuttelevaksi, aitoja arjen asioita esiin nostavaksi, kaupunkistrategian kanssa käsi kädessä kulkevaksi visuaaliseksi ja tarinalliseksi kokonaisuudeksi.

Keinot?

Kaupungin ja kaupunkilaisten tarinat kerättiin erilaisten osallistavien keinojen kautta yhteen, josta kerättiin yhteiset esiin nousevat, periraahelaiset ytimet. Näiden pohjalta rakennettiin aitoihin kokemuksiin perustuva Raahen tarina uudistaen samalla visuaalista ilmettä. Visuaalisessa ilmeessä hyödynnettiin vanhaa Raahen vaakunaa nostaen siitä ikonien omaisesti pieniä yksityiskohtia uuden ilmeen keskiöön. Lopputulos on responsiivinen, uusista brändikuvista, teksteistä, tarinoista ja grafiikoista koostuva elementtipaletti, josta riittää ammennettavaa vuosiksi eteenpäin.

Tutustu asiakkaaseemme
WTF Design Raahen kaupunki Visuaalinen ilme

Raahen_tarina_läpinäkyvä_tausta.png

WTF Design Raahen kaupunki Visuaalinen ilme

Visuaalinen ilme

Visuaalinen ilme ulottuu pitkälle. Uudella brändi-ilmeellä suunnitellaan jopa joululahjat ja henkilöstön ulkoiluvaatteet - näin brändi elää ja kertoo tarinaa kaikissa kohtaamispisteissä.

Www-sivut

Raahen kaupungin www-sivusto rakennettiin täysin saavutettavana. Myös Raahen museon, Kulttuuripalveluiden ja VisitRaahen sivustot toistavat samoja teemoja ja visuaalisia linjauksia – kokonaisvaltaista brändinrakennusta parhaimmillaan! Sivustojen teknisestä vastasi Raahen kaupungin yhteistyökumppani Joki-ICT.

 

Raahe on lapset, Raahe on loma. Raahe on työtä ja asennetta omaa.
Raahe on merta, Raahe on tilaa. Raahe on teollisuutta ja koulutusta kovaa.
Raahe on luonto ja Raahe on aito. Raahe on kauppoja ja palvelemisen taito.
Raahe on Wanha ja Raahe on uusi, Raahe on rannassa puhaltava tuuli.
Raahe on outo ja aikamoinen pakkaus, Raahe on hulluus ja Raahe on rakkaus. 

 

WTF Design Raahen kaupunki Visuaalinen ilme

Asiakkaan suusta:

Raahen kaupungin brändinrakennusprosessi oli haastava, monivaiheinen ja kattava kokonaisuudistus, jonka läpivieminen WTF Designin kanssa oli sujuvaa, tavoitteellista ja vuorovaikutteista. Sekä uusi, aivan uudenlainen ilme että raahelaisuutta vahvistava bränditarina, on otettu hyvin vastaan organisaatiossa ja kuntalaisten keskuudessa, joten voisi sanoa, että suuri muutos tehtiin oikein ja tulos on käyttäjilleen mieluinen ja hyvin aikaa kestävä.

Leena Harju

Raahen kaupunki

Viestintäpäällikkö