Korkea-asteen koulutukset takaisin Raaheen

Koulutuskeskus Brahe

Kuka?

Koulutuskeskus Brahe, Kajaanin ammattikorkeakoulu, Raahen kaupunki ja Raahen kauppakamariosasto löivät hynttyyt yhteen ja toivat korkea-asteen koulutusmahdollisuuden Raaheen.

Tavoitteet?

Raahessa alkavat uudet tutkinto-ohjelmat kaipasivat markkinointibuustia, jotta suunnitellut koulutukset saisivat tarpeeksi hakijoita toteutuakseen. Raahessa on kaivattu korkea-asteen koulutuksia ja uudet alkavat koulutukset vastaavat paikallisten yritysten tarpeisiin sekä antavat nuorille mahdollisuuden pysyä paikkakunnalla.

Keinot?

Kampanjalle luotiin markkinointisuunnitelma, joka auttoi toteuttamaan kampanjan tehokkaasti tiukassa aikataulussa. Kamppis sai myös oman erottuvan visuaalisen ilmeen, jossa säilytettiin sukunäköisyys Kajaanin Ammattikorkeakoulun graafiseen ilmeeseen. Haltuun otettiin sekä printtiä, digiä, webbiä että somea. Katukuvassa Raahessa ja lähikunnissa kampanjailme näkyi led-tauluilla, JC Decaux-näytöillä ja Oulun jäähallilla. Lehti-ilmoituksia ilmestyi kampanja-aikana neljä. Julisteita ja esitteitä levitettiin muun muassa kouluille, kahviloille ja kirjastoille. Kaikista materiaaleista ohjattiin hakemaan lisätietoa kampanjalle suunnitellulle landing-sivulle, joka toteutettiin yhteistyössä mainostoimisto Jäljen Jättiläisen kanssa. Kampanjaa varten Koulutuskeskus Brahen Instagram- ja Facebook-tilit valjastettiin tehokäyttöön. Erittäin tärkeässä roolissa oli myös Google-mainonta, jolla ohjattiin liikennettä landing-sivulle. Kampanjan päätteeksi laadittiin vielä kattava raportti kaikesta kampanjan statistiikasta onnistumisen analysoinnin tueksi. Kampanjaa varten suunniteltiin ja toteutettiin myös kyselykamppis paikallisille yrityksille. Tuloksena saatiin kampanjaa ja tulevien opiskelijoiden työllisyysmahdollisuuksia tukevia kommentteja yrityksiltä. Onnistuneen kampanjan lopputulema on, että kaikkiin haussa oleviin koulutusohjelmiin saatiin riittävä määrä hakijoita. Kaikki tavoitteet siis täyttyivät!

Tutustu asiakkaaseemme