Jäärä – ja ylpeä siitä!

Mainosalan ammattilainen on harakka, joka napsii mukaansa tapahtumista kaiken, jossa on jotakin mielenkiintoista: konsepti, toteutustapa, jälkikäsittely, muoto, sisältö, formaatti, materiaali… Joiltakin taannoisilta Yrittäjäpäiviltä tämä harakka nappasi mukaa läjän Kauppalehden rintamerkkejä, joissa yrittäjyyttä käsitellään ihanan itseironian kautta. Merkeissä esiintyvät yrittäjää kuvaamassa sanat TYÖNARKKARI, PÖPI, JÄÄRÄ, MASOKISTI ja UFO. Jokaisen sanan alla on slogan ”Yrittäjä – ja ylpeä siitä”.

WTF Designin koulutukset: markkinointi, sosiaalinen media, digimarkkinointi ja brändinrakennus

WTF Designissa lupaamme luoda asiakkaidemme brändin näkyväksi. Usein tämä koskettaa visuaalisia linjauksia, sisältöjä, tarinoita, kuvia tai vaikkapa viestintävälineitä, joilla asiakas tehokkaasti tavoitetaan. Näitä asioita teemme mielellämme asiakkaan puolesta, mutta niiden lisäksi koulutamme asiakkaita ottamaan itse haltuun ne osa-alueet, joilla brändi voidaan luoda näkyväksi ihan arkitasolla.

Yrittäjyysviikon nostalgiamuistelut WTF Designin ensimetreistä

Parhaillaan eletään yrittäjyysviikkoa, jonka myötä on ollut monenlaista tapahtumaa ja tempausta ympäri Suomea. WTF Designin yrittäjänä olen viettänyt juhlaviikkoa parhaissa merkeissä, eli töitä tehden. Opiskelijatapaamisen myötä intouduin muistelemaan WTF Designin alkumetrejä, tässä hieman nostalgiaa niiltä ajoilta teillekin!

Vanhan brändin uudistus

Me WTF Designissa lupaamme luoda asiakkaidemme brändit näkyväksi. Uusien asiakkaiden kanssa liikkeelle lähdetään muun muassa tavoitteiden, tarpeiden ja toiveiden määrittelystä, joka on lähtökohtaisesti aika helppoa, koska voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä ja visioida vapaasti haluttua yritysmielikuvaa. Entä siinä tapauksessa, jos yrityksellä on vuosien, jopa vuosikymmenien historia takana ja olemassa oleva mielikuva yrityksestä istuu vahvasti asiakkaiden mielissä?

Kohti kokonaisvaltaista brändinrakennusta

Leppoisat lomapäivät ovat enää vain kaunis luku muistojen arkistossa ja arki on astunut kunnolla tähänkin mainostoimistoon. Loman jälkeen on tehty paljon oman yrityksen kehittämishommia, mutta myös tehtailtu tarjouksia potentiaalisille asiakkaille ja sovittu olemassa olevien asiakkaiden kanssa steppejä seuraaville duuneille. Tänään oli ohjelmassa myös jotain erittäin mieluista, nimittäin aloitustapaaminen uuden asiakkaan kanssa – tuore yrittäjä, joka kaipaa tukea brändinrakennukseen ja työkaluja yrityksen markkinointiin.

Muutama vinkki somessa solahteluun

Sosiaalisessa mediassa läsnäolo aiheuttaa monille suurta päänvaivaa ja hankalaa oloa, oli sitten kyse omasta henkilökohtaisesta läsnäolosta tai yrityksen somemaailmasta. Sen ei tarvitse olla hankalaa eikä hallitsematonta. Somessa on tärkeää olla, koska somessa liikkuu valtavat massat ihmisiä ja asiakkaat ovat jo siellä olemassa. Sen vuoksi päätin antaa teille muutaman vinkin kuinka sulavasti solahdella somen maailmassa.

Digistä apua mainostoimiston arkeen

Mainostoimistot pyörivät koko ajan enemmän digin ympärillä sekä virtuaalisesti ympäri Suomea tai jopa maailmaa – niin meilläkin. Käytössämme on muutama työkalu, jota ilman emme enää tulisi toimeen. Vinkkaamme niistä ilomielin siis eteenpäin teillekin, olkaa hyvät!

Yrityksen arvot brändinrakennuksen kivijalkana

Luovan ihmisen aivot käynnistävät melkoisen myllyprosessin silloin, kun saa olla mukana kehittämässä asiakkaan liiketoimintaa syvällisesti arvojen määrittämisestä lähtien. Tällä viikolla onkin lyöty toimiston kaikki toimivat aivosolut yhteen ja mietitty erään asiakkaan markkinointia ihan juurta jaksain.

Mainostoimistoelämää

Viikkoon mahtuu niin monenlaista. Suurimmaksi osaksi tietenkin itse työtä, mutta myös asioita, jotka liittyvät joskus yllättävälläkin tavalla siihen varsinaiseen työntekoon. Keräsimme teille viisi satunnaista faktaa tältä viikolta, olkaa hyvät!

To do. To do. To do, to do, to do, to do, to dooooo...

Nauroimme töissä Pink Panther -meemille, jossa tunnaria laulettiin sanoilla To Do. Työlista-addikteina osaamme arvostaa niihin liittyvää huumoria. Koska ihminen on kummallinen olento, niin nauruhermoja kutkutti vielä erityisesti tieto tämän viikon To Do -listasta, joka oli erityisen pitkä ja sisälsi ainakin yhden suurtyön tehtynä supertiukassa aikataulussa.