Jäärä – ja ylpeä siitä!

Parhaillaan on käynnissä valtakunnalliset Yrittäjäpäivät Joensuussa, ja menossa mukana on tietenkin myös WTF Designin yhdistysaktiivi yrittäjä. Vuoden kohokohdan kunniaksi julkaisemme erään vuosien takaisen ja suosituimman blogimme tuotuna tähän päivään, ja ajatushan juontaa juurensa mihinpä muuallekaan kuin yrittäjäpäiviin!

Tiedottajan tilinpäätös

Kahdeksan vuotta sitten näihin aikoihin minua jännitti. Olin lupautunut ehdokkaaksi Raahen Yrittäjien hallitukseen – minä, keltanokkayrittäjä, jolla oli yrittäjäuraa takana vasta vuoden verran. Kävin tutustelemassa porukkaan vähän ennakkoon: Hiihtomajalla oli hyvä jutustella makkaranpaiston lomassa, ja samalla pohtia, löytyisikö tästä se minun uusi verkostoni. Uutena tai vanhanakaan yrittäjänä verkostoja kun ei voi olla liikaa.

Hetkiä yhteisömanagerin maailmasta

Istun ja luen ruotsinkielistä nettisivustoa. Eikö tästä sivustosta oikeasti ole muita kieliversioita, mietin. Ei ole. Jostain syvältä kumpuaa hatarat muistikuvat ja tunnetilat lapsuuteni ruotsinkielisestä ympäristöstä. Jälleen kerran harmittelen, ettei minusta kasvanut oikeasti kaksikielistä. Ruotsia olisi mukava puhua, mutta aina tilaisuuden tullen valitsen kuitenkin mieluummin helpomman kielen eli englannin.

Oman elämänsä dramaqueen

”Netflix-sarjoja, syön purkista… ” Huh, nyt se on päättynyt. Nimittäin sarjamaraton. Jota en ole oikeastaan koskaan harrastanut.

Aallot ja niiden pituudet

Välillä syyllistyn siihen, että pidän toista tyhmänä. Kyllä, voin sen myöntää. Minä viisas, sinä tyhmä. Aivan yhtä usein oikea totuus on se, että minä tyhmä, koska en ymmärrä sinua ja sitä, mitä yrität sanoa.

Se aika vuodesta

Peruukkeja ja rooliasuja. Pitkien helmojen kahinaa ja strassien tuiketta. Ideointipalavereja ja naurua. Verkostoitumista ja ystäviä. Käsillä on siis jälleen SE aika vuodesta.

Intohimona yrittäjyys

Tunnustan. Minä olen se, joka on käsi pystyssä siinä vaiheessa, kun mietitään uusia kokoonpanoja yrittäjyyden edistämiseksi. Toimikunta tai työryhmä – oi kyllä, olen mukana!

Alakkonäämua - eli ajatuksia verkostoitumisesta

Törmäsin vasta eräässä markkinointikoulutuksessa hienoon termiin: aggressiivinen odottaminen. Tämä on ominaispiirre etenkin niillä yrittäjillä, jotka odottavat aggressiivisesti, josko ovi kävisi tai puhelin soisi, mutta eivät tee mitään potentiaalisten asiakkaiden houkuttelemiseksi. ”Mitteepä se hyväjää, siellä on kuitenki joku pölijä.”

Rastor ja WTF Design yhteistyöhön

Yhteistyö pitää sisällään asiantuntijan ja työelämäarvioijan tehtävät.

Tippaleipäaivo

Yrittäjän pääkoppa se on kumma kapistus. Se keksii ties mitä ideoita vähän väliä – ja sanoo ne ääneen!

Tilaa uutiskirje!

Uutiskirjeessämme saat muutaman kerran vuodessa arkea helpottavia vinkkejä markkinointiviestintään, ja samalla pysyt perillä WTF Designin kuulumisista!