Väripsykologiaa brändinäkökulmasta

Brändinrakennuspakissa väripsykologia on tärkeä työkalu. Tähän postaukseen olemme koonneet lyhyesti yleisimmin käytettyjen värien herättämiä mielikuvia brändin näkövinkkelistä.

Osallistamisen kautta toteutettu WTF-brändiuudistus pääsi päivänvaloon!

WTF Design on ainakin joistakin brändisuutareista poiketen huolehtinut myös omista kengistään ja kehittänyt omaa brändiä eteenpäin. Näkyvin muutos siitä on vastikään julkaistut uudet www-sivut, joilla sinäkin nyt surffailet. Tervetuloa siis uudelle sivustolle! 

CTA suomeksi ja viisi käytännön vinkkiä

CTA eli Call-To-Action tarkoittaa kehotusta, joka ohjaa käyttäjää tekemään halutun toiminnon. Ne ovat usein painikkeita www-sivuilla, kuten “Tilaa uutiskirje”, “Lisää ostoskoriin” tai “Lue lisää”. CTA voi olla myös lomake, banneri tai muu elementti joka odottaa kävijän klikkausta. Markkinointikielellä sanottuna CTA on osa verkkosivujen konversio-optimointia.

Henkilöbrändi elää somessa

Sosiaalisessa mediassa ensivaikutelman tekeminen on yhtä tärkeää kuin kasvotusten. Henkilöbrändi perustuu toistoon, joten profiilissasi vierailevan tulisi tutustua samaan ihmiseen. Näillä vinkeillä valjastat someprofiilisi hyötykäyttöön!

Henkilöbrändi rakentuu joka kohtauspisteessä

Meillä kaikilla on henkilöbrändi. Se on mielikuva, joka muodostuu, kun joku kuulee nimesi mainittavan. Henkilöbrändi rakentuu kohdatessamme muita ihmisiä. Kun jaamme osaamistamme, ajatuksiamme, näkemyksiämme ja kokemuksiamme. Millainen on vahva henkilöbrändi ja mitä ihmeen hyötyä siitä sitten oikein on?

Brändinrakentamisen viisi elementtiä

Mikä brändi on ja millä rakennusaineksilla sitä kannattaisi lähteä kehittelemään? Tässä blogissa käydään brändikuvauksen lisäksi läpi viisi peruselementtiä, joiden päälle brändiä voi rakentaa.

Viisi faktaa hakukoneesta

Verkkosivujen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on mahdollisimman hyvä sijoitus hakukoneiden orgaanisissa, eli maksuttomissa hakutuloksissa. “Hakukonealgoritmit” ja “hakukoneoptimointi” voivat kuulostaa monien korvaan kovin teknisiltä ja kaukaisilta aiheilta, mutta taustalta löytyy loppujen lopuksi helposti ymmärrettäviä periaatteita.

Kolme syytä olla mobiiliystävällinen

Milloin viimeksi kaivoit kännykän taskusta tarkistaaksesi jotain nopeasti netistä? Todennäköisesti aika vasta, tänä päivänä mobiililaitteita ja älypuhelimia käytetään tähän tarkoitukseen enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden vallankumous on ajanut myös web-suunnittelijankin huomioimaan yhä enemmän käyttäjiä, jotka selaavat nettisivuja pienillä ruuduilla.

Concrete5-julkaisujärjestelmä (alkuperäinen julkaisu: Zoner)

Concrete5 on vähemmän tunnettu julkaisujärjestelmä, jolla on kuitenkin vahva oma kannattajakuntansa. Tässä kirjoituksessa tutustutaan Concrete5:een ja sen ominaisuuksiin. Lisäksi kuulemme kokemuksia julkaisujärjestelmän käytöstä ja sen parhaista puolista sivuja rakentaneelta Heikki Ylipaavalniemeltä.

Rikkooko vai rakentaako viestisi brändiä?

Jokaisella meistä on oma tapamme puhua ja käyttää kieltä. Yhdellä karski, toisella nokkela, kolmannella kieli saattaa olla sivistyssanoja vilisevä. Samalla tavalla voi huomata, että tietyn alueen tai tietyn perheen ihmiset puhuvat samantyylisesti. Myös jokaisella yrityksellä on oma tapansa puhua ja ilmaista asioita.