Infograafi viestinnän tukena

Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.

Miten mainostoimistomaailma on muuttunut kymmenessä vuodessa?

Kun WTF Design perustettiin kymmenen vuotta sitten, oli mainostoimistomaailma osittain hyvinkin erilainen kuin tänä päivänä. Asiat kehittyvät, ihmisten tapa toimia muuttuu ja asiakkaiden kokonaisymmärrys kasvaa päivä päivältä ja entistä nopeammin. Teimme juhlavuoden kunniaksi kymmenen kohdan koosteen siitä, millaisia muutoksia mainostoimistomaailmassa ollaankaan näiden vuosien aikana koettu!

Moni kakku päältä kaunis ja toivottavasti myös sisältökin – yhteisömanagerin täsmävinkit sisällöntuotantoon!

Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja organisaation sisään.

Suunniteltu some

Onko sinulla kiire? Jos mietit tuttujasi, niin kuinka monella heistä on kiire, erityisesti töissä? Työn arki koostuu palavereista, deadlineistä, loputtomista to do -listoista ja takaraivossa roikkuvista tekemättömistä hommista. Huomiota vaativat niin työkaverit, asiakkaat, laskut, projektit kuin hankinnatkin. Kaiken sen arjen ruuhkan keskellä ilmoilla roikkuu painostava vaatimus olla läsnä myös somessa, hauskasti ja silti asiantuntevasti. Tietoa pitäisi jakaa ilmaiseksi, mutta silti saada maksavia asiakkaita. Ja somessa pitäisi tietenkin olla koko ajan, joka hetki.

Concrete5 – julkaisujärjestelmien aatelia

Eri julkaisujärjestelmien tarjonta www-sivujen suunnittelussa on valtava, aina kotisivukoneista lähtien. WTF Design on ollut jo kohta kymmenen vuoden ajan mukana kehittämässä avoimen lähdekoodin järjestelmä Concrete5:sta.

Löydä hyvä koti sivuillesi

WTF Design Oy tekee tiivistä yhteistyötä kotimaisen Zoner Oy:n kanssa tarjotakseen monipuoliset verkkosivujen ylläpitopalvelut.

Markkinoinnin, sosiaalisen median ja brändinrakennuksen koulutukset

WTF Designissa lupaamme luoda asiakkaidemme brändin näkyväksi. Usein tämä koskettaa visuaalisia linjauksia, sisältöjä, tarinoita, kuvia tai vaikkapa viestintävälineitä, joilla asiakas tehokkaasti tavoitetaan. Näitä asioita teemme mielellämme asiakkaan puolesta, mutta niiden lisäksi koulutamme asiakkaita ottamaan itse haltuun ne osa-alueet, joilla brändi voidaan luoda näkyväksi ihan arkitasolla.

Somesparraus innostaa kokeilemaan uutta

On keskiviikko ja sain Facebookin kautta viestiä. "Moi! Meillä olis ensi viikolla se somesparraus, nähtäiskö sitä ennen?” Jep, totta kai nähdään!

Kohti brändinrakennusta

Leppoisat lomapäivät ovat enää vain kaunis luku muistojen arkistossa ja arki on astunut kunnolla tähänkin mainostoimistoon. Loman jälkeen on tehty paljon oman yrityksen kehittämishommia, mutta myös tehtailtu tarjouksia potentiaalisille asiakkaille ja sovittu olemassa olevien asiakkaiden kanssa steppejä seuraaville duuneille. Tänään oli ohjelmassa myös jotain erittäin mieluista, nimittäin aloitustapaaminen uuden asiakkaan kanssa – tuore yrittäjä, joka kaipaa tukea brändinrakennukseen ja työkaluja yrityksen markkinointiin.

Kehittämisen makeat mahdollisuudet

Yrittäjän aivot ovat semmoiset, että niitä on melko mahdotonta saada paussille, tai edes oikealle lomamoodille. Vaikka olen viettänyt nyt heinäkuussa muutaman viikon enemmän tai vähemmän loman merkeissä eikä toimiston ovensaranoita kulutettu loman aikana kuin pari satunnaista kertaa, ei pääkoppa ollut tästä downshiftauksesta moksiskaan. Ja hyvä niin!

Tilaa uutiskirje!

Uutiskirjeessämme saat muutaman kerran vuodessa arkea helpottavia vinkkejä markkinointiviestintään, ja samalla pysyt perillä WTF Designin kuulumisista!