Viisi faktaa hakukoneesta

Verkkosivujen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on mahdollisimman hyvä sijoitus hakukoneiden orgaanisissa, eli maksuttomissa hakutuloksissa. “Hakukonealgoritmit” ja “hakukoneoptimointi” voivat kuulostaa monien korvaan kovin teknisiltä ja kaukaisilta aiheilta, mutta taustalta löytyy loppujen lopuksi helposti ymmärrettäviä periaatteita.

Rikkooko vai rakentaako viestisi brändiä?

Jokaisella meistä on oma tapamme puhua ja käyttää kieltä. Yhdellä karski, toisella nokkela, kolmannella kieli saattaa olla sivistyssanoja vilisevä. Samalla tavalla voi huomata, että tietyn alueen tai tietyn perheen ihmiset puhuvat samantyylisesti. Myös jokaisella yrityksellä on oma tapansa puhua ja ilmaista asioita.

Infograafi viestinnän tukena

Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.

Mainostoimistoelämää vuonna 2018 – eli miten mainostoimistomaailma on muuttunut kymmenessä vuodessa?

Kun WTF Design perustettiin kymmenen vuotta sitten, oli mainostoimistomaailma osittain hyvinkin erilainen kuin tänä päivänä. Asiat kehittyvät, ihmisten tapa toimia muuttuu ja asiakkaiden kokonaisymmärrys kasvaa päivä päivältä ja entistä nopeammin. Teimme juhlavuoden kunniaksi kymmenen kohdan koosteen siitä, millaisia muutoksia mainostoimistomaailmassa ollaankaan näiden vuosien aikana koettu!

Viisi täsmävinkkiä sisällöntuotantoon

Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja organisaation sisään ja siten olennainen osa myös brändiviestinnässä.

Muutama vinkki somessa solahteluun

Sosiaalisessa mediassa läsnäolo aiheuttaa monille suurta päänvaivaa ja hankalaa oloa, oli sitten kyse omasta henkilökohtaisesta läsnäolosta tai yrityksen somemaailmasta. Sen ei tarvitse olla hankalaa eikä hallitsematonta. Somessa on tärkeää olla, koska somessa liikkuu valtavat massat ihmisiä ja asiakkaat ovat jo siellä olemassa. Sen vuoksi päätin antaa teille muutaman vinkin kuinka sulavasti solahdella somen maailmassa.

Kriisiviestintäsuunnitelma osaksi muuta viestintää

Raahessa tapahtuu tänä keväänä paljon jännää. Kuntavaalit kolkuttelevat ovella ja ehdokkaat panevat parastaan some-presenssin maksimoimiseksi. Monessa yrityksessä tehdään isoja kehittämistoimenpiteitä varmistuakseen mukaanpääsystä käynnissä oleviin suurhankkeisiin. Viestejä vilisee monessa eri mediassa ja aktiivisuus on huipussaan – kuten pitääkin!

Sosiaalisen median pelisäännöt työssä ja vapaa-ajalla

Viime päivinä on taas käyty keskustelua siitä, mitä sosiaalisessa mediassa saa tehdä ja mitä ei. Miten siellä saa puhua työstä, työnantajasta, tai muusta työhön liittyvästi?

Back to the basics - Markkinoinnin alkeet

Markkinointikeinoja on todella paljon ja uusia tulee jatkuvasti. On sosiaalisen median kanavia, sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia, hakukonemainontaa, inboundia, markkinoinnin automaatiota... perinteisiä sähköisiä ja painettuja viestintäkanavia unohtamatta. Jos mahdollisuuksia on jopa liiaksi asti, voivat ne aiheuttaa päänvaivaa, jos ei ole ihan varma, missä kaikessa pitäisi olla mukana.