Kolme askelta sosiaaliseen median käytön aloittamiseen

Saimme asiakkaaksi henkilön, joka ei ollut koskaan ollut sosiaalisessa mediassa, mutta halusi silti ottaa sen haltuun. Digimaailmassa elävä pääsi kurkistamaan ihan uudella tavalla someen. Miltä näyttävät sosiaalisen median kanavat, tässä tapauksessa erityisesti Facebook, jos ei ole koskaan edes avannut koko palvelua?

Moni kakku päältä kaunis ja toivottavasti myös sisältökin – yhteisömanagerin täsmävinkit sisällöntuotantoon!

Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja organisaation sisään.

Viisi vinkkiä rentoon kesäajan somettamiseen!

Laitoimme juhannuksen kynnyksellä yhteisömanagerimme avustuksella asiakkaalle vinkkejä kesäajan somettamiseen ja päätimme laittaa parit sujuvan suvisometuksen vinkit jakoon teillekin!

Suunniteltu some

Onko sinulla kiire? Jos mietit tuttujasi, niin kuinka monella heistä on kiire, erityisesti töissä? Työn arki koostuu palavereista, deadlineistä, loputtomista to do -listoista ja takaraivossa roikkuvista tekemättömistä hommista. Huomiota vaativat niin työkaverit, asiakkaat, laskut, projektit kuin hankinnatkin. Kaiken sen arjen ruuhkan keskellä ilmoilla roikkuu painostava vaatimus olla läsnä myös somessa, hauskasti ja silti asiantuntevasti. Tietoa pitäisi jakaa ilmaiseksi, mutta silti saada maksavia asiakkaita. Ja somessa pitäisi tietenkin olla koko ajan, joka hetki.

Markkinoinnin, sosiaalisen median ja brändinrakennuksen koulutukset

WTF Designissa lupaamme luoda asiakkaidemme brändin näkyväksi. Usein tämä koskettaa visuaalisia linjauksia, sisältöjä, tarinoita, kuvia tai vaikkapa viestintävälineitä, joilla asiakas tehokkaasti tavoitetaan. Näitä asioita teemme mielellämme asiakkaan puolesta, mutta niiden lisäksi koulutamme asiakkaita ottamaan itse haltuun ne osa-alueet, joilla brändi voidaan luoda näkyväksi ihan arkitasolla.

Somesparraus innostaa kokeilemaan uutta

On keskiviikko ja sain Facebookin kautta viestiä. "Moi! Meillä olis ensi viikolla se somesparraus, nähtäiskö sitä ennen?” Jep, totta kai nähdään!

Apua arkeen, tukea työhön: pikasparraukset!

Usein tuntuu siltä, että jotain uutta pitäisi tehdä, mutta arki syö ylimääräisen luovuuden niin, että ettei tiedä mihin suuntaan lähteä. Mielessä pyörii ”pitäisi… pitäisi… pitäisi…”, mutta käytännön työhön on hankala tarttua. Silloin on hyväksi istahtaa alas henkisen personal trainerin kanssa ja käydä läpi omia ajatuksia ja hakea potkua toiselta. Siksipä tarjoammekin sinulle pikasparrausta kehittämään omaa toimintaasi. Olemme apunasi miettimässä käytännön toimia, rajaamassa vaihtoehtoja, tsemppaamassa eteenpäin ja antamassa työkaluja arjen työhösi.

Brändäysassari markkinoinnin tukena

WTF Designissa on eletty tämän vuoden puolella voimakkaan uudistuksen aikaa. Uusi yhteisömanageri on astunut remmiin, on uudistettu yrityksen brändi-ilmettä, julkaistu uudet www-sivut ja ensimmäinen Murua ja markkinointia -tapahtumammekin näkee pian päivänvalon, mutta uutta on tullut myös palveluihin. Ensimmäisenä niistä esittelemme Brändäysassarin!

Muutama vinkki somessa solahteluun!

Sosiaalisessa mediassa läsnäolo aiheuttaa monille suurta päänvaivaa ja hankalaa oloa, oli sitten kyse omasta henkilökohtaisesta läsnäolosta tai yrityksen somemaailmasta. Sen ei tarvitse olla hankalaa eikä hallitsematonta. Somessa on tärkeää olla, koska somessa liikkuu valtavat massat ihmisiä ja asiakkaat ovat jo siellä olemassa. Sen vuoksi päätin antaa teille muutaman vinkin kuinka sulavasti solahdella somen maailmassa.

Kriisi tulee, oletko valmis?

Raahessa tapahtuu tänä keväänä paljon jännää. Kuntavaalit kolkuttelevat ovella ja ehdokkaat panevat parastaan some-presenssin maksimoimiseksi. Monessa yrityksessä tehdään isoja kehittämistoimenpiteitä varmistuakseen mukaanpääsystä käynnissä oleviin suurhankkeisiin. Uusi kaupunginjohtajakin aloitti pestissään maaliskuun alussa. Viestejä vilisee monessa eri mediassa ja aktiivisuus on huipussaan – kuten pitääkin!

Tilaa uutiskirje!

Uutiskirjeessämme saat muutaman kerran vuodessa arkea helpottavia vinkkejä markkinointiviestintään, ja samalla pysyt perillä WTF Designin kuulumisista!