Viisi faktaa hakukoneesta

Verkkosivujen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on mahdollisimman hyvä sijoitus hakukoneiden orgaanisissa, eli maksuttomissa hakutuloksissa. “Hakukonealgoritmit” ja “hakukoneoptimointi” voivat kuulostaa monien korvaan kovin teknisiltä ja kaukaisilta aiheilta, mutta taustalta löytyy loppujen lopuksi helposti ymmärrettäviä periaatteita.

Kolme syytä olla mobiiliystävällinen

Milloin viimeksi kaivoit kännykän taskusta tarkistaaksesi jotain nopeasti netistä? Todennäköisesti aika vasta, tänä päivänä mobiililaitteita ja älypuhelimia käytetään tähän tarkoitukseen enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden vallankumous on ajanut myös web-suunnittelijankin huomioimaan yhä enemmän käyttäjiä, jotka selaavat nettisivuja pienillä ruuduilla.

Concrete5-julkaisujärjestelmä (alkuperäinen julkaisu: Zoner)

Concrete5 on vähemmän tunnettu julkaisujärjestelmä, jolla on kuitenkin vahva oma kannattajakuntansa. Tässä kirjoituksessa tutustutaan Concrete5:een ja sen ominaisuuksiin. Lisäksi kuulemme kokemuksia julkaisujärjestelmän käytöstä ja sen parhaista puolista sivuja rakentaneelta Heikki Ylipaavalniemeltä.

Rikkooko vai rakentaako viestisi brändiä?

Jokaisella meistä on oma tapamme puhua ja käyttää kieltä. Yhdellä karski, toisella nokkela, kolmannella kieli saattaa olla sivistyssanoja vilisevä. Samalla tavalla voi huomata, että tietyn alueen tai tietyn perheen ihmiset puhuvat samantyylisesti. Myös jokaisella yrityksellä on oma tapansa puhua ja ilmaista asioita.

Sanna Paakkosesta kansanedustaja Hanna-Leena Mattilan nimikkoyrittäjä

WTF Designin yrittäjä & Master of WTF Design eli Sanna Paakkonen nimettiin kansanedustaja Hanna-Leena Mattilan nimikkoyrittäjäksi. Nimikkoyrittäjyys on osa valtakunnallista Suomen Yrittäjien konseptia.

WTF Designin virtuaalitiimin juhannusfiilikset

Koko Suomi fiilistelee parhaillaan juhannusta – festareilla, mökillä, laiturinnokassa tai vaikkapa keskellä kaupungin sykettä. WTF Designin virtuaalitiimikin on luonnollisesti hajaantunut kukin tahoilleen viettämään juuri omannäköistä juhannusta, blogissa koko porukan terkut ja kesäfiilikset!

Etäällä etätöissä – suunnittelijan kokemuksia etäarjesta

Millaista on olla etätöissä todella etäällä? WTF Designin visuaalinen suunnittelija Niina kertoo uusimmassa blogissa kokemuksistaan siitä, kuinka hypätään WTF-tiimiin mukaan täysin virtuaalisesti toiselta puolen Eurooppaa ja millaista etäsuunnittelijan arki on?

Viestinnän työkalut tehokäyttöön

Viime syksynä aloitetut viestinnän opinnot eivät antaneet vain oppimisen iloa, vaan myös lisää uusia työkaluja viestiä oikein eri tilanteissa.

Infograafi viestinnän tukena

Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.

Www-sivujen suursiivous

Oli kyseessä sitten juuri julkaistut tai vähän vanhemmat nettisivut, kaikki sivut kaipaavat säännöllistä huolenpitoa voidakseen palvella paremmin kävijöitään. Jo pienellä siistimisellä voi parantaa sivujen käyttökokemusta, mutta vaikkapa kerran vuodessa suoritettava perusteellisempi siivous helpottaa sivujen hallintaa myöhemminkin. Näin sivuilla on aina ajantasaista tietoa, johon asiakkaat voivat luottaa.

Tilaa uutiskirje!

Uutiskirjeessämme saat muutaman kerran vuodessa arkea helpottavia vinkkejä markkinointiviestintään, ja samalla pysyt perillä WTF Designin kuulumisista!