Markkinoinnin perusteet pähkinänkuoressa: viisi vinkkiä

Markkinointi on toimenpide, jolla yritykset ja organisaatiot pyrkivät edistämään tuotteiden tai palveluiden myyntiä. Pelkkä tuotteen tai palvelun olemassaolo ei ole vielä mikään syy ostaa, vaan ostoprosessi lähtee useimmiten tarpeesta. Toki poikkeuksiakin on, kuten trendit tai brändimielikuva, joiden liittäminen omaan lifestyleen lähtee tarpeen sijaan useimmiten halusta. Myös henkilöbrändillä on markkinoinnissa oma roolinsa. Tässä blogikirjoituksessa käydään läpi muutamia yleisimpiä markkinoinnin perusasioita, joita markkinoinnissa kannattaa huomioida. 

Tuunaa ja lataa pirtsakat äitienpäiväkortit!

Toivota hyvää äitienpäivää pirtsakalla kortilla!

WTF Designin uusi osakas Lasse Paakkonen esittäytyy!

Terve! Olen Lasse, tuore WTF Designin liiketoimintajohtaja ja toinen osakas. Liityin virallisesti WTF Designin huipputiimiin 1.4.2020 ja meininki ei voisi parempi olla. Olen nyt seurannut tiiviisti WTF:n toimintaa jo kymmenen vuotta ja tähän on tietenkin osansa, että yrityksen perustaja on siskoni Sanna. Täysin tuntemattomaan kenttään en tässä tapauksessa siis hyppää, mutta sopivasti uutta tässä on. 

WTF Design Oy:ssä ReStartup – tähtää kasvu-uralle 

Mainostoimisto WTF Design Oy:n omistajapohjassa tapahtuu muutos, kun Sanna Paakkonen myy osakkuuden omistamastaan yrityksestä Lasse Paakkoselle. Jatkossa kumpikin omistajista toimii WTF Designissa päätoimisina yrittäjinä. 

Näin selviät etätyöstä – viisi vinkkiä

Etätyökalut on napattu yhtäkkiä tehokäyttöön, vaikka tuntuu, että Suomessa suhtauduttiin siihen vielä jokin viikko sitten ihan toisin. Meidät on nyt ajettu siihen ympäristöön, missä monet oikeasti tahtoisivatkin työskennellä: kotiin tai muutoin out-of-office-tilaan. Muutos on monille iso, sillä kaikki eivät ole tottuneet etätyöskentelyyn. Jotkut pitävät etätyötä haastavana kun taas toisille se on varsinaista luksusta, tai jopa sitä normiarkea.

WTF Designin toiminta koronavirusepidemian aikana

Palvelemme asiakkaitamme miltei entiseen malliin ja olemme jatkossakin etänä läsnä.

404 - virhe vai mahdollisuus?

Tiesitkö että 404-sivuja voidaan kustomoida, ja että niiden avulla voidaan sekä parantaa sivuston käyttökokemusta että sitouttaa kävijöitä jäämään sivustolle? 404-sivujen rooli on tärkeä etenkin laajoissa sivustouudistuksissa, joiden myötä sivustolla saattaa esiintyä vanhentuneita linkkejä.

Tue yrittäjää

Suomessa eletään nyt niin haastavaa aikaa, että on vaikea keksiä somessa mitään sanottavaa. Mitään, millä olisi merkitystä. Voimme vain toivoa, että tästä kaikesta selviämme toinen toista tukien ja auttaen, niin yritys- kuin yksityiselämässä. Sinnikkyys, luottamus tulevaan, usko omaan tekemiseen ja kyky uudistua – näillä eväillä moni yrittäjäkin on alkutaipaleensa aikoinaan ottanut ja samoilla eväillä on jatkettava tässäkin tilanteessa.

Viisi vinkkiä brändiviestintään

​​​​​​​Brändiviestinnän tarkoitus on strategisesti kasvattaa tunnettuutta omasta brändistä. Kyse voi olla tuotteista, palveluista, yrityksestä ja muista sen taustalta löytyvistä tekijöistä, vaikkapa yrityksen toimintaa ohjaavista arvoista. Viestitäänpä brändistä sitten www-sivuilla, somessa tai missä tahansa muualla, on tavoitteet hyvä olla kirkkaana mielessä. Kirjasimme tähän blogitekstiin viisi käytännön vinkkiä brändistä viestimiseen ja tunnettuuden kasvattamiseen.

Miksi sivuni ei ole Googlen ykkössivulla?

Sivuston ylläpitäjät voivat tehdä parhaansa hakukoneoptimoidakseen sivuston, mutta koskaan ei voida ennustaa varmaa sijoitusta hakutuloksissa. Kaiken lisäksi tulokset ovat käyttäjäkohtaisia, riippuen mm. hakijan sijainnista, kielestä ja hakuhistoriasta. Hakutuloksissa sijoittuminen on siis monen asian summa, johon ei löydy yhtä selkeää vastausta. Tutkitaan asiaa vähän tarkemmin!