WTF Designin blogi


Digimarkkinoinnin sanakirja

Digimarkkinointi tai digitaalinen markkinointi tarkoittaa mitä tahansa markkinointia, joka toteutetaan elektronisille laitteille, kuten älypuhelimille, tietokoneille tai tableteille. Se voi olla esimerkiksi display-mainontaa, verkkosivusto tai sisältömarkkinointia. Digimarkkinointiin liittyy paljon lyhenteitä ja sanastoa, tarkista tästä listasta mitä ne tarkoittavat!

Väripsykologiaa brändinäkökulmasta

Brändinrakennuspakissa väripsykologia on tärkeä työkalu. Tähän postaukseen olemme koonneet lyhyesti yleisimmin käytettyjen värien herättämiä mielikuvia brändin näkövinkkelistä.

CTA suomeksi ja viisi käytännön vinkkiä

CTA eli Call-To-Action tarkoittaa kehotusta, joka ohjaa käyttäjää tekemään halutun toiminnon. Ne ovat usein painikkeita www-sivuilla, kuten “Tilaa uutiskirje”, “Lisää ostoskoriin” tai “Lue lisää”. CTA voi olla myös lomake, banneri tai muu elementti joka odottaa kävijän klikkausta. Markkinointikielellä sanottuna CTA on osa verkkosivujen konversio-optimointia.

Henkilöbrändi elää somessa

Sosiaalisessa mediassa ensivaikutelman tekeminen on yhtä tärkeää kuin kasvotusten. Henkilöbrändi perustuu toistoon, joten profiilissasi vierailevan tulisi tutustua samaan ihmiseen. Näillä vinkeillä valjastat someprofiilisi hyötykäyttöön!

Henkilöbrändi rakentuu joka kohtauspisteessä

Meillä kaikilla on henkilöbrändi. Se on mielikuva, joka muodostuu, kun joku kuulee nimesi mainittavan. Henkilöbrändi rakentuu kohdatessamme muita ihmisiä. Kun jaamme osaamistamme, ajatuksiamme, näkemyksiämme ja kokemuksiamme. Millainen on vahva henkilöbrändi ja mitä ihmeen hyötyä siitä sitten oikein on?