WTF Designin blogi


Mainostoimistoelämää vuonna 2018 – eli miten mainostoimistomaailma on muuttunut kymmenessä vuodessa?

Kun WTF Design perustettiin kymmenen vuotta sitten, oli mainostoimistomaailma osittain hyvinkin erilainen kuin tänä päivänä. Asiat kehittyvät, ihmisten tapa toimia muuttuu ja asiakkaiden kokonaisymmärrys kasvaa päivä päivältä ja entistä nopeammin. Teimme juhlavuoden kunniaksi kymmenen kohdan koosteen siitä, millaisia muutoksia mainostoimistomaailmassa ollaankaan näiden vuosien aikana koettu!

Viisi täsmävinkkiä sisällöntuotantoon

Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja organisaation sisään ja siten olennainen osa myös brändiviestinnässä.

Uutta visuaalista osaamista WTF Designiin!

WTF Designin tehokas virtuaalitiimi sai vahvistusta, kun medianomi (AMK) Niina Luomajoki aloitti visuaalisena suunnittelijana. Niinan hyppysissä syntyvät niin aikaa kestävät brändi-identiteetit, viimeistellyt typografiset linjaukset, tarkkuutta ja luovuutta vaativat kuvitukset kuin monipuoliset graafisen suunnittelun työt – somekanavia säikähtämättä. Lämpimästi tervetuloa mukaan WTF-tiimiin Niina!

WTF Designin tarina

Autossa Raahe–Oulu-välillä, parkkipaikoilla, tuulikaapeissa, koulutuksissa, huoltoasemilla salamyhkäisissä aamukuuden tapaamisissa... Muun muassa näissä paikoissa laitettiin alulle aikoinaan tarina, jonka päähenkilö täytti vastikään kymmenen vuotta. Kyseessä on tietenkin kukapa – tai mikäpä – muu kuin WTF Design!

Ensimmäiset kymmenen vuotta eli kurkkaus WTF Designin alkuvaiheisiin

WTF Designissa ollaan rakennettu asiakkaiden brändejä jo pian kymmenen vuotta, pyöreät vuodet tulevat täyteen lokakuun alussa. Käsitellään WTF Designin nuoruusvuosia ja historiikkia tarkemmin vasta syntymäpäivän jälkeen, mutta nostalgiannälkäinen uppoutuu välillä väkisinkin Oi niitä aikoja -ajatteluun ja yrityksen ensimmäisten askelien aikaisiin ajanjaksoihin. Millaisia kehityksen steppejä matkan varrelta löytyy?