Blogi: Markkinointi


Viisi täsmävinkkiä sisällöntuotantoon

Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja organisaation sisään ja siten olennainen osa myös brändiviestinnässä.

Muutama vinkki somessa solahteluun

Sosiaalisessa mediassa läsnäolo aiheuttaa monille suurta päänvaivaa ja hankalaa oloa, oli sitten kyse omasta henkilökohtaisesta läsnäolosta tai yrityksen somemaailmasta. Sen ei tarvitse olla hankalaa eikä hallitsematonta. Somessa on tärkeää olla, koska somessa liikkuu valtavat massat ihmisiä ja asiakkaat ovat jo siellä olemassa. Sen vuoksi päätin antaa teille muutaman vinkin kuinka sulavasti solahdella somen maailmassa.

Kriisiviestintäsuunnitelma osaksi muuta viestintää

Raahessa tapahtuu tänä keväänä paljon jännää. Kuntavaalit kolkuttelevat ovella ja ehdokkaat panevat parastaan some-presenssin maksimoimiseksi. Monessa yrityksessä tehdään isoja kehittämistoimenpiteitä varmistuakseen mukaanpääsystä käynnissä oleviin suurhankkeisiin. Viestejä vilisee monessa eri mediassa ja aktiivisuus on huipussaan – kuten pitääkin!

Sosiaalisen median pelisäännöt työssä ja vapaa-ajalla

Viime päivinä on taas käyty keskustelua siitä, mitä sosiaalisessa mediassa saa tehdä ja mitä ei. Miten siellä saa puhua työstä, työnantajasta, tai muusta työhön liittyvästi?

Back to the basics - Markkinoinnin alkeet

Markkinointikeinoja on todella paljon ja uusia tulee jatkuvasti. On sosiaalisen median kanavia, sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia, hakukonemainontaa, inboundia, markkinoinnin automaatiota... perinteisiä sähköisiä ja painettuja viestintäkanavia unohtamatta. Jos mahdollisuuksia on jopa liiaksi asti, voivat ne aiheuttaa päänvaivaa, jos ei ole ihan varma, missä kaikessa pitäisi olla mukana.