Blogi: Markkinointi


Miksi kannattaa mainostaa Googlessa?

Google on yleisesti tunnistettu yhtenä tehokkaimpana mainoskanavana mitä markkinoilla on tarjota. Sen kustannustehokkuus ja monipuoliset keinot asiakkaiden tavoittamiseen ovat luoneet siitä mainospaikan, jota yrityksien ei kannata jättää huomioimatta potentiaalisena taktisen markkinoinnin keinona liiketoiminnan kehittämiseksi. Tässä blogitekstissä avaamme hieman sitä, mitä Google-mainonta ylipäätänsä on, kenelle se sopii ja että miksi Google on niin suosittu mainonnan keino.

Sisältömarkkinoinnin check-list

Sisältömarkkinoinnissa keskitytään luomaan ja jakamaan arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä tarkoin määritellylle kohderyhmälle. Sen avulla pyritään luomaan vahva tunneside asiantuntijan ja asiakkaan välille jo ennen kuin asiakas kokee tarvitsevansa yrityksen palveluita.

Sisältömarkkinointia selkokielellä

Kuinka voisimme auttaa sinua tänään? Tähän yksinkertaiseen lauseeseen kiteytyy sisältömarkkinoinnin idea. Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on tuottaa hyödyllistä ja laadukasta sisältöä, joka tavoittaa potentiaalisen asiakkaan juuri silloin kun hän tarvitsee ratkaisun ongelmaansa. Tuotetaan siis hyödyllistä sisältöä oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Markkinoinnin perusteet pähkinänkuoressa: viisi vinkkiä

Markkinointi on toimenpide, jolla yritykset ja organisaatiot pyrkivät edistämään tuotteiden tai palveluiden myyntiä. Pelkkä tuotteen tai palvelun olemassaolo ei ole vielä mikään syy ostaa, vaan ostoprosessi lähtee useimmiten tarpeesta. Toki poikkeuksiakin on, kuten trendit tai brändimielikuva, joiden liittäminen omaan lifestyleen lähtee tarpeen sijaan useimmiten halusta. Myös henkilöbrändillä on markkinoinnissa oma roolinsa. Tässä blogikirjoituksessa käydään läpi muutamia yleisimpiä markkinoinnin perusasioita, joita markkinoinnissa kannattaa huomioida. 

Miksi sivuni ei ole Googlen ykkössivulla?

Sivuston ylläpitäjät voivat tehdä parhaansa hakukoneoptimoidakseen sivuston, mutta koskaan ei voida ennustaa varmaa sijoitusta hakutuloksissa. Kaiken lisäksi tulokset ovat käyttäjäkohtaisia, riippuen mm. hakijan sijainnista, kielestä ja hakuhistoriasta. Hakutuloksissa sijoittuminen on siis monen asian summa, johon ei löydy yhtä selkeää vastausta. Tutkitaan asiaa vähän tarkemmin!

Hakukoneoptimoinnin alkeita

SEO eli hakukoneoptimointi tähtää sivuston parempaan sijoittumiseen Googlen hakutuloksissa. Mitä Google-optimoinnista olisi hyvä tietää, ja mistä aloittaa hakukoneoptimointi?

Digimarkkinoinnin sanakirja

Digimarkkinointi tai digitaalinen markkinointi tarkoittaa mitä tahansa markkinointia, joka toteutetaan elektronisille laitteille, kuten älypuhelimille, tietokoneille tai tableteille. Se voi olla esimerkiksi display-mainontaa, verkkosivusto tai sisältömarkkinointia. Digimarkkinointiin liittyy paljon lyhenteitä ja sanastoa, tarkista tästä listasta mitä ne tarkoittavat!

Viisi faktaa hakukoneesta + viisi vinkkiä hakukoneoptimointiin

Verkkosivujen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on mahdollisimman hyvä sijoitus hakukoneiden orgaanisissa, eli maksuttomissa hakutuloksissa. “Hakukonealgoritmit” ja “hakukoneoptimointi” voivat kuulostaa monien korvaan kovin teknisiltä ja kaukaisilta aiheilta, mutta taustalta löytyy loppujen lopuksi helposti ymmärrettäviä periaatteita.

Infograafi viestinnän tukena

Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.

Viisi täsmävinkkiä sisällöntuotantoon

Oli kyse nettisivuista, uutiskirjeistä, esitteistä tai sosiaalisen median tuotannosta, kirjoitettu kieli ja teksti ovat suora ikkuna yrityksen ja organisaation sisään ja siten olennainen osa myös brändiviestinnässä.