Blogi: Mainostoimistoelämää


Uutta webdesign-osaamista WTF Designiin!

WTF Designissa aloitti juuri ennen joulua uusi Junior webdesigner Manda Kosola. Pystymme nyt tarjoamaan asiakkaillemme jatkossa entistä nopeampia aikatauluja www-sivujen suunnittelun osalta ja vastaamaan tehokkaammin asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin. Säpäkkä tiimimme vahvistui siis entisestään!

Mainostoimistoelämää vuonna 2018 – eli miten mainostoimistomaailma on muuttunut kymmenessä vuodessa?

Kun WTF Design perustettiin kymmenen vuotta sitten, oli mainostoimistomaailma osittain hyvinkin erilainen kuin tänä päivänä. Asiat kehittyvät, ihmisten tapa toimia muuttuu ja asiakkaiden kokonaisymmärrys kasvaa päivä päivältä ja entistä nopeammin. Teimme juhlavuoden kunniaksi kymmenen kohdan koosteen siitä, millaisia muutoksia mainostoimistomaailmassa ollaankaan näiden vuosien aikana koettu!

Uutta visuaalista osaamista WTF Designiin!

WTF Designin tehokas virtuaalitiimi sai vahvistusta, kun medianomi (AMK) Niina Luomajoki aloitti visuaalisena suunnittelijana. Niinan hyppysissä syntyvät niin aikaa kestävät brändi-identiteetit, viimeistellyt typografiset linjaukset, tarkkuutta ja luovuutta vaativat kuvitukset kuin monipuoliset graafisen suunnittelun työt – somekanavia säikähtämättä. Lämpimästi tervetuloa mukaan WTF-tiimiin Niina!

WTF Designin tarina

Autossa Raahe–Oulu-välillä, parkkipaikoilla, tuulikaapeissa, koulutuksissa, huoltoasemilla salamyhkäisissä aamukuuden tapaamisissa... Muun muassa näissä paikoissa laitettiin alulle aikoinaan tarina, jonka päähenkilö täytti vastikään kymmenen vuotta. Kyseessä on tietenkin kukapa – tai mikäpä – muu kuin WTF Design!

Ensimmäiset kymmenen vuotta eli kurkkaus WTF Designin alkuvaiheisiin

WTF Designissa ollaan rakennettu asiakkaiden brändejä jo pian kymmenen vuotta, pyöreät vuodet tulevat täyteen lokakuun alussa. Käsitellään WTF Designin nuoruusvuosia ja historiikkia tarkemmin vasta syntymäpäivän jälkeen, mutta nostalgiannälkäinen uppoutuu välillä väkisinkin Oi niitä aikoja -ajatteluun ja yrityksen ensimmäisten askelien aikaisiin ajanjaksoihin. Millaisia kehityksen steppejä matkan varrelta löytyy?

Viisi vinkkiä rentoon kesäajan somettamiseen!

Laitoimme juhannuksen kynnyksellä asiakkaalle vinkkejä kesäajan somettamiseen ja päätimme laittaa parit sujuvan suvisometuksen vinkit samalla jakoon teillekin!

Jäärä – ja ylpeä siitä!

Mainosalan ammattilainen on harakka, joka napsii mukaansa tapahtumista kaiken, jossa on jotakin mielenkiintoista: konsepti, toteutustapa, jälkikäsittely, muoto, sisältö, formaatti, materiaali… Joiltakin taannoisilta Yrittäjäpäiviltä tämä harakka nappasi mukaa läjän Kauppalehden rintamerkkejä, joissa yrittäjyyttä käsitellään ihanan itseironian kautta. Merkeissä esiintyvät yrittäjää kuvaamassa sanat TYÖNARKKARI, PÖPI, JÄÄRÄ, MASOKISTI ja UFO. Jokaisen sanan alla on slogan ”Yrittäjä – ja ylpeä siitä”.

WTF Designin koulutukset: markkinointi, sosiaalinen media, digimarkkinointi ja brändinrakennus

WTF Designissa lupaamme luoda asiakkaidemme brändin näkyväksi. Usein tämä koskettaa visuaalisia linjauksia, sisältöjä, tarinoita, kuvia tai vaikkapa viestintävälineitä, joilla asiakas tehokkaasti tavoitetaan. Näitä asioita teemme mielellämme asiakkaan puolesta, mutta niiden lisäksi koulutamme asiakkaita ottamaan itse haltuun ne osa-alueet, joilla brändi voidaan luoda näkyväksi ihan arkitasolla.

Yrittäjyysviikon nostalgiamuistelut WTF Designin ensimetreistä

Parhaillaan eletään yrittäjyysviikkoa, jonka myötä on ollut monenlaista tapahtumaa ja tempausta ympäri Suomea. WTF Designin yrittäjänä olen viettänyt juhlaviikkoa parhaissa merkeissä, eli töitä tehden. Opiskelijatapaamisen myötä intouduin muistelemaan WTF Designin alkumetrejä, tässä hieman nostalgiaa niiltä ajoilta teillekin!

Kohti kokonaisvaltaista brändinrakennusta

Leppoisat lomapäivät ovat enää vain kaunis luku muistojen arkistossa ja arki on astunut kunnolla tähänkin mainostoimistoon. Loman jälkeen on tehty paljon oman yrityksen kehittämishommia, mutta myös tehtailtu tarjouksia potentiaalisille asiakkaille ja sovittu olemassa olevien asiakkaiden kanssa steppejä seuraaville duuneille. Tänään oli ohjelmassa myös jotain erittäin mieluista, nimittäin aloitustapaaminen uuden asiakkaan kanssa – tuore yrittäjä, joka kaipaa tukea brändinrakennukseen ja työkaluja yrityksen markkinointiin.