Blogi: Brändinrakennus


Mainostoimistoelämää vuonna 2018 – eli miten mainostoimistomaailma on muuttunut kymmenessä vuodessa?

Kun WTF Design perustettiin kymmenen vuotta sitten, oli mainostoimistomaailma osittain hyvinkin erilainen kuin tänä päivänä. Asiat kehittyvät, ihmisten tapa toimia muuttuu ja asiakkaiden kokonaisymmärrys kasvaa päivä päivältä ja entistä nopeammin. Teimme juhlavuoden kunniaksi kymmenen kohdan koosteen siitä, millaisia muutoksia mainostoimistomaailmassa ollaankaan näiden vuosien aikana koettu!

Vanhan brändin uudistus

Me WTF Designissa lupaamme luoda asiakkaidemme brändit näkyväksi. Uusien asiakkaiden kanssa liikkeelle lähdetään muun muassa tavoitteiden, tarpeiden ja toiveiden määrittelystä, joka on lähtökohtaisesti aika helppoa, koska voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä ja visioida vapaasti haluttua yritysmielikuvaa. Entä siinä tapauksessa, jos yrityksellä on vuosien, jopa vuosikymmenien historia takana ja olemassa oleva mielikuva yrityksestä istuu vahvasti asiakkaiden mielissä?

Kohti kokonaisvaltaista brändinrakennusta

Leppoisat lomapäivät ovat enää vain kaunis luku muistojen arkistossa ja arki on astunut kunnolla tähänkin mainostoimistoon. Loman jälkeen on tehty paljon oman yrityksen kehittämishommia, mutta myös tehtailtu tarjouksia potentiaalisille asiakkaille ja sovittu olemassa olevien asiakkaiden kanssa steppejä seuraaville duuneille. Tänään oli ohjelmassa myös jotain erittäin mieluista, nimittäin aloitustapaaminen uuden asiakkaan kanssa – tuore yrittäjä, joka kaipaa tukea brändinrakennukseen ja työkaluja yrityksen markkinointiin.

Yrityksen arvot brändinrakennuksen kivijalkana

Luovan ihmisen aivot käynnistävät melkoisen myllyprosessin silloin, kun saa olla mukana kehittämässä asiakkaan liiketoimintaa syvällisesti arvojen määrittämisestä lähtien. Tällä viikolla onkin lyöty toimiston kaikki toimivat aivosolut yhteen ja mietitty erään asiakkaan markkinointia ihan juurta jaksain.