Blogi: Brändinrakennus


Www-sivujen visuaalinen ulkoasu

Www-sivun ulkoasu on ensimmäinen asia, jonka kävijä sivustolla huomaa. Selkeä ja visuaalisesti tyylikäs sivusto antaa syyn surffailla pidempään.

Viisi vinkkiä brändiviestintään

​​​​​​​Brändiviestinnän tarkoitus on strategisesti kasvattaa tunnettuutta omasta brändistä. Kyse voi olla tuotteista, palveluista, yrityksestä ja muista sen taustalta löytyvistä tekijöistä, vaikkapa yrityksen toimintaa ohjaavista arvoista. Viestitäänpä brändistä sitten www-sivuilla, somessa tai missä tahansa muualla, on tavoitteet hyvä olla kirkkaana mielessä. Kirjasimme tähän blogitekstiin viisi käytännön vinkkiä brändistä viestimiseen ja tunnettuuden kasvattamiseen.

Väripsykologiaa brändinäkökulmasta

Brändinrakennuspakissa väripsykologia on tärkeä työkalu. Tähän postaukseen olemme koonneet lyhyesti yleisimmin käytettyjen värien herättämiä mielikuvia brändin näkövinkkelistä.

Osallistamisen kautta toteutettu WTF-brändiuudistus pääsi päivänvaloon!

WTF Design on ainakin joistakin brändisuutareista poiketen huolehtinut myös omista kengistään ja kehittänyt omaa brändiä eteenpäin. Näkyvin muutos siitä on vastikään julkaistut uudet www-sivut, joilla sinäkin nyt surffailet. Tervetuloa siis uudelle sivustolle! 

Henkilöbrändi elää somessa

Sosiaalisessa mediassa ensivaikutelman tekeminen on yhtä tärkeää kuin kasvotusten. Henkilöbrändi perustuu toistoon, joten profiilissasi vierailevan tulisi tutustua samaan ihmiseen. Näillä vinkeillä valjastat someprofiilisi hyötykäyttöön!

Henkilöbrändi rakentuu joka kohtauspisteessä

Meillä kaikilla on henkilöbrändi. Se on mielikuva, joka muodostuu, kun joku kuulee nimesi mainittavan. Henkilöbrändi rakentuu kohdatessamme muita ihmisiä. Kun jaamme osaamistamme, ajatuksiamme, näkemyksiämme ja kokemuksiamme. Millainen on vahva henkilöbrändi ja mitä ihmeen hyötyä siitä sitten oikein on?

Brändinrakentamisen viisi elementtiä

Mikä brändi on ja millä rakennusaineksilla sitä kannattaisi lähteä kehittelemään? Tässä blogissa käydään brändikuvauksen lisäksi läpi viisi peruselementtiä, joiden päälle brändiä voi rakentaa.

Rikkooko vai rakentaako viestisi brändiä?

Jokaisella meistä on oma tapamme puhua ja käyttää kieltä. Yhdellä karski, toisella nokkela, kolmannella kieli saattaa olla sivistyssanoja vilisevä. Samalla tavalla voi huomata, että tietyn alueen tai tietyn perheen ihmiset puhuvat samantyylisesti. Myös jokaisella yrityksellä on oma tapansa puhua ja ilmaista asioita.

Infograafi viestinnän tukena

Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.

Brändinrakennus sekunnissa?

Brändi rakentuu jokaisessa kohtaamisessa. Ihan jokaisessa, tapahtui se sitten verkossa, painetussa mediassa tai face-to-face. Tänä päivänä informaatiotulva on niin järjetön, että vaatii melkoisia taikatemppuja onnistua pysäyttämään vaikkapa kännykän näytöllä somefeediä scrollaava sormi liikkeessään edes hetkeksi. Ja jos siinä onnistuu, pitäisi pystyä vielä sitouttamaan scrollaaja jotenkin: klikkaamaan, kommentoimaan, rekisteröitymään, tilaamaan – tykkäämään meistä edes jotenkin!