Kehittämisen makeat mahdollisuudet

28.7.2017
Yrittäjän aivot ovat semmoiset, että niitä on melko mahdotonta saada paussille, tai edes oikealle lomamoodille. Vaikka olen viettänyt nyt heinäkuussa muutaman viikon enemmän tai vähemmän loman merkeissä eikä toimiston ovensaranoita kulutettu loman aikana kuin pari satunnaista kertaa, ei pääkoppa ollut tästä downshiftauksesta moksiskaan. Ja hyvä niin!
Kehittämisen makeat mahdollisuudet


Loman ensimmäinen viikko meni perinteisesti totaalinollauksen merkeissä auringonpaistetta talven varalle varastoiden, mutta muu aika on kulunut tiiviisti kotinurkissa. Kotona puuhastellessa huomasin, että tutussa ympäristössä ajatus kulkee ihan eri rataa kuin vieraassa miljöössä. Tiedän, että joskus pitää mennä vähän kauemmas nähdäkseen paremmin lähelle, mutta silloin kun ei tarvitse keskittyä siihen, mistä löytyy seuraava ruokapaikka tai minkä kulman takana se kiva kenkäkauppa olikaan, voi antaa ajatusten virrata vapaasti luonnolliseen suuntaan. Ja yrittäjällä ajatus tunnetusti livahtaa yritystoiminnan buustaamiseen, tavalla tai toisella.

Uuden kotimme portaita maalatessa olen kuunnellut podcasteja ja YouTube-videoiden ääniraitoja markkinoinnin automaation mahdollisuuksista. Illalla unta odotellessa olen tutkinut Google-sertifikaattien hankkimista. Kesken imuroinnin tai kesäkukkien nyppimisen olen kirjannut kännykän muistiin ideoita blogipostauksiin, somepäivityksiin ja www-sivuilta ladattaviin oppaisiin. Inbound kun on markkinoinnissa se päivän sana.

Tässä suloisessa joutilaisuudessa on parasta se, että suunnitelmat voi kerrankin viedä ihan käytäntöön asti. Tunnustan olevani suorituskeskeinen ja nautin siitä, kun saan taputeltua hommat pakettiin ja vedettyä check-merkinnän to do -listalle. Monesti arki kuitenkin vie mennessään niin tiukasti, että kaikki kehittämisideat jäävät muhimaan sinne kännykän appiin tai siirtyvät roikkumaan loputtoman pitkälle pitäisi-listalle.

Koska tiedän, että asiakkaat palaavat piakkoin lomalta ja arki rupeaa rokkaamaan entiseen malliin, eli täysillä, otan kaiken hyödyn irti tästä ihanan veltosta ajanjaksosta. Olen kahlannut läpi ensimmäiset AdWords-oppaat sertifikaattikokeiden suorittamista varten ja markkinoinnin automaatiosovelluksetkin on rajattu kahteen vaihtoehtoon kymmenien joukosta. Otinpa tässä joutessani käyttöön myös uuden toiminnanohjausjärjestelmän, joka yhdistää näppärästi samaan softaan muun muassa projektinhallinnan, kalenterin, tuntikirjanpidon, tarjoukset, laskutuksen ja asiakasrekisterin. Kännykän idealista tosin kasvaa kasvamistaan, mutta sehän tässä yrittäjyydessä maistuukin makoisimmalle – luovuutta kun ei tarvitse koskaan laittaa paussille.

 

Sanna Paakkonen
Yrittäjä, Master of WTF Design

sanna@wtfdesign.fi | Twitter | Instagram | Linkedin

Sanna_Paakkonen.png

Sanna Paakkonen

Yrittäjä, Master of WTF Design
sanna@wtfdesign.fi, 0440 265 210

    

Tilaa uutiskirje!

Uutiskirjeessämme saat muutaman kerran vuodessa arkea helpottavia vinkkejä markkinointiviestintään, ja samalla pysyt perillä WTF Designin kuulumisista!