10 asiaa, jota et tiennyt meistä!

1.9.2017
Noniin, ovet auki ja luurangot kaapista – tässä kymmenen satunnaista faktaa WTF Designin jengistä, olkaa hyvät!
10 asiaa, joita et tiennyt WTF Designista

 

  1. Hullu laputus ja to do -listat, niistä koostuu WTF-toimiston toimiva arki. Vaikka asiakkuudet, projektit, tuntikirjaukset ja laskutukset ovat tiukasti toiminnanohjausjärjestelmän hallinnassa, pyörii normiarki listojen ja post-it-lappujen voimin. Näin pysyy pienimmätkin asiat muistissa ja tulevat varmasti hoidettua. Ja mikään ei voita sitä fiilistä, kun saat niitattua nihkeätkin tehtävät yksi kerrallaan ja pääset kaffepaussille heittämään huonoa läppää.
     
  2. Vaikka meitä WTF-läisiä on yhteensä viisi, bongaat toimistolta useimmiten vain kaksi Sannaa: yrittäjän ja yhteisömanagerin. WTF Designissa luotetaankin  tekniikan ja etätyöskentelyn mahdollisuuksiin, sillä webdesignerit Heikki ja Sampo näppäilevät koodia Oulussa ja WTF-assari Jennakin tekee työt suurimmaksi osaksi kotoa käsin. Onneksi bitti liikkuu nopeasti ja toimintamallit ovat tehokkaat niin hommat hoituvat!
     
  3. Ennen yrityksen perustamista yrittäjä-Sanna käytti päivittäin kaksi tuntia autossa istumiseen kuuden vuoden ajan. Ei lystikseen, vaan työn perässä ajellen, Raahe–Oulu–väli tuli aika tutuksi noin 3 000 tunnin aikana. Nyt nuo vuorokauden ylimääräiset tunnit kuluvat nukkumiseen, kun kello ei herätä ennen aamuviittä, eikä autoakaan tarvitse enää tankata kuin kerran-pari kuussa. 
     
  4. Raahessa sijaitsevassa toimistossamme asuu myös toinen yritys, Sisustus Coocos, jonka yrittäjä Kirsi on toimiston virallinen orkideakuiskaaja. Hän saa pystyynkuolleet nirppanokat kukkimaan, toimiston ikkunalla onkin usein monta parantolapotilasta paremman elämän toivossa.
     
  5. Webdesigner-Heikin innostus www-sivujen tekemiseen lähti 2000-luvun alussa, kun teiniässä alkoi useamman bändin ankara fanitus. Tietoisuutta mahtavista bändeistä piti saada eteenpäin muillekin, joten Heikki päätyi rakentamaan ensimmäisiksi kotisivuikseen fanisivut In Flames -bändille. Silloisen virallisen www-sivuston webmasterin ystävällisellä avustuksella sivusto sai paljon sisältöä, ja nopeasti sinne alkoi kertyä kävijöitäkin. Innostus kesti useamman vuoden ja poiki lopulta ammatin.
     
  6. Yrittäjä-Sanna on arkistointifriikki. Hänellä on tallessa muun muassa kaikki opiskeluaikaiset opinnäytetyöt ja muut koulutehtävät. Jos joku kaivaisi esiin vuosikymmenen naftaliinissa olleen HP:n, osaisi hän kertoa, mitä tiedostopolkua pitkin löytyy insinööriopintoihin liittyvä 3D-Maxin harjoitustyö insinööriopintojen alkuvaiheilta. Sannan pääkoppa säilöö myös vanhoja 90-luvun puhelinnumeroita ja kaikkien tuttujen sähköpostiosoitteita, mutta saattaa silti unohtaa ostaa kaupasta tiskiainetta.
     
  7. Webdesigner-Sampon ensimmäinen tietokone oli Basic 2000 puolivälissä 1980-lukua. Koodariura alkoi jo siitä, koska koneessa ei ollut tallennusmediaa ja jokainen ohjelma tai peli piti koodata käsin ennen pelaamista. Koneessa oli muistia lähes 2 kt ja näyttötarkkuus 64x48 pikseliä. Sampo oli myös 80-luvulla mukana tekemässä Mega-x-tietokonelehden peliarvosteluja ja kuvituksia.
     
  8. WTF-assari Jenna on porukan innokkain selfiekuvaaja. Kännykkäkameralle ilveily on hauskaa katsottavaa myös meille sivustaseuraajille. Kuvat päätyvät useimmiten ”snäppiin tai iigeehen”. WTF Designin kuopus tietää myös nuorison trendikkäimmät muotiposet ja tyylikotkotukset, ja vinkkaa mielellään uusia niksejä myös meille... öö… ikinuorille.
     
  9. Jos WTF:n porukka järjestäisi keskenään sketsihahmokisan, kannattaisi betsit laittaa mitä todennäköisemmin yhteisömanageri-Sannan hahmolle. Häneltä taipuu niin draama kuin komediakin, äänillä tai ilman, vilkkaasti elehdittynä. Spontaani liveshow on nähtävissä usein myös ihan perusarjessa työpöydän ääressä.
     
  10. Aika usein saamme vastata kysymykseen ”mistä tuo teidän nimi muuten tulee”. Jos kysyjä on ihan pokkana ja aidosti epätietoisena, saa hän vastauksen kansainvälisestä, yleisesti tunnetusta kirjainlyhenteestä, joka vapaasti suomentaen tarkoittaa ”mitä ihmettä”. Hämmästys ja ihmetys kun ovat aika kivoja reaktioita silloin, kun halutaan saada kohderyhmää puhuttelevaa markkinointiviestintää aikaiseksi. Jos kysyjää valmiiksi vähän naurattaa, hän tietää vastauksen itsekin. Että just siitä se ihan oikeastikin tulee. 

 

Tämmöistä meillä.

Sanna_Paakkonen.pngSanna Paakkonen

Yrittäjä, Master of WTF Design
sanna@wtfdesign.fi, 0440 265 210

    

Tilaa uutiskirje!

Uutiskirjeessämme saat muutaman kerran vuodessa arkea helpottavia vinkkejä markkinointiviestintään, ja samalla pysyt perillä WTF Designin kuulumisista!